Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transparentnost firemních nadací v České republice
Hoffmannová, Veronika ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu transparentnosti firemních nadací v České republice. Tento aspekt fungování firemních nadací je důležitý zejména pro získání a udržení důvěry veřejnosti a legitimity ve společnosti. Transparentnost je zde definována a následně zkoumána jako zveřejnění a dostupnost informací o nadaci na internetu. Cílem práce je zjistit jaká je úroveň transparentnosti firemních nadací a jak tato úroveň souvisí s vybranými charakteristikami nadací a firem. První teoretická část práce popisuje teoretická východiska firemních nadací a transparentnosti včetně jejích indikátorů a determinant. Druhá empirická část popisuje provedený výzkum, jeho výsledky a závěry. Výzkum je proveden na souboru všech nadací, které mají firemního zakladatele a byly založeny do roku 2014 včetně. Zkoumány byly dva typy transparentnosti; finanční transparentnost a transparentnost související s činností, které byly vytvořeny pomocí vybraných indikátorů. Jako možné determinanty transparentnosti byly zvoleny velikost nadace, stáří nadace, velikost správní rady nadace, zahraniční působení zakladatelské firmy a velikost zakladatelské firmy. K testování hypotéz o vztahu úrovně transparentnosti a jejích možných determinantů byla zvolena korelační analýza a test porovnání nezávislých výběrů. Z výsledků vyplývá...
Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii
Prjachová, Vendula ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kalousová, Pavlína (oponent)
Předmětem diplomové práce je postihnout rostoucí význam konceptu odpovědného a udržitelného podnikání firem v České republice i v zahraničí, které začleňuje firemní filantropii do své dlouhodobé strategie. Důraz je kladen na vysvětlení základních pojmů a úzkého propojení dárcovství s celkovou politikou společenské odpovědnosti. Firemní nadační subjekty jsou v tomto pohledu strategickým nástrojem. První kapitola je úvodem do filantropie s vymezením základních pojmů. Druhá kapitola se podrobněji zabývá významem společenské odpovědnosti v České republice a ve Francii se zaměřením na roli firemních nadačních subjektů, jejich aktivity a vzájemné porovnání situace. Praktická část detailně analyzuje aktivity vybraných firemních nadačních subjektů s cílem postihnout příklady dobré a špatné praxe. Následně jsou poznatky shrnuty a je nastíněn vývoj do budoucna. Poslední kapitola přináší praktické rady a úvahy pro firmy zvažující založení vlastního nadačního subjektu a také návrhy na implementaci a zlepšení efektivity a kvality jejich fungování a managementu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.