Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj prostředků řízení letounu
Stanislav, Filip ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává rešeršní formou vývoj prostředků řízení letounu od konce 18. století do dnešní doby. Princip řízení letounu pomocí tří rotačních stupňů volnosti je znám od začátku 20. století, avšak jeho objevení předcházely pokusy leteckých nadšenců více než století dříve. Ovládání letounu třemi rotacemi použili poprvé bratři Wrightové a přetrvává dodnes. Konkrétní konstrukční provedení orgánů řízení je dnes voleno s ohledem na aerodynamické vlastnosti s požadavkem minimální hmotnosti a dostatečné pevnosti pro konkrétní účel letounu. Stále větší řídicí síly na řídidlech v pilotní kabině vlivem náročnějších požadavků na ovladatelnost a rychlost letu neumožňují pohodlné a nenáročné řízení. Z tohoto důvodu je třeba je ovlivňovat. V textu jsou popsány možnosti vyvážení a zmenšení těchto sil a problematika zpětné vazby zatížení kormidel letounu směrem k pilotovi. Práce poskytuje ucelený přehled vývoje principů orgánů řízení a čtenáře seznamuje s klasickými i nekonvenčními prostředky řízení letounu.
Vestavěné zařízení pro ovládání digitální audio stanice
Svoboda, Tomáš ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout architekturu vestavěného zařízení, které bude použito v na- hrávacím studiu pro ovládání DAW softwaru. Práce nejprve shrnuje potřebné znalosti k ná- vrhu tohoto druhu zařízení, včetně krátké rešerše existujících řešení a popisu protokolů, které lze použít pro komunikaci s nahrávacím softwarem. Následně je v práci navržena ar- chitektura zařízení, která problém dekomponuje do několika modulů. V rámci práce jsou navrženy a vyrobeny dva hardwarové moduly, z nichž každý je tvořen samostatnou deskou plošných spojů s vlastním mikrokontrolérem. Pro každý z mikrokontrolérů byl v rámci práce vytvořen ovládací firmware. V závěru se práce zabývá výrobou hliníkového panelu, do kte- rého jsou umístěny vytvořené moduly. Výsledkem práce je prototyp zařízení, které může být použito k ovládání DAW softwaru.
Vestavěné zařízení pro ovládání digitální audio stanice
Svoboda, Tomáš ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout architekturu vestavěného zařízení, které bude použito v na- hrávacím studiu pro ovládání DAW softwaru. Práce nejprve shrnuje potřebné znalosti k ná- vrhu tohoto druhu zařízení, včetně krátké rešerše existujících řešení a popisu protokolů, které lze použít pro komunikaci s nahrávacím softwarem. Následně je v práci navržena ar- chitektura zařízení, která problém dekomponuje do několika modulů. V rámci práce jsou navrženy a vyrobeny dva hardwarové moduly, z nichž každý je tvořen samostatnou deskou plošných spojů s vlastním mikrokontrolérem. Pro každý z mikrokontrolérů byl v rámci práce vytvořen ovládací firmware. V závěru se práce zabývá výrobou hliníkového panelu, do kte- rého jsou umístěny vytvořené moduly. Výsledkem práce je prototyp zařízení, které může být použito k ovládání DAW softwaru.
Vývoj prostředků řízení letounu
Stanislav, Filip ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává rešeršní formou vývoj prostředků řízení letounu od konce 18. století do dnešní doby. Princip řízení letounu pomocí tří rotačních stupňů volnosti je znám od začátku 20. století, avšak jeho objevení předcházely pokusy leteckých nadšenců více než století dříve. Ovládání letounu třemi rotacemi použili poprvé bratři Wrightové a přetrvává dodnes. Konkrétní konstrukční provedení orgánů řízení je dnes voleno s ohledem na aerodynamické vlastnosti s požadavkem minimální hmotnosti a dostatečné pevnosti pro konkrétní účel letounu. Stále větší řídicí síly na řídidlech v pilotní kabině vlivem náročnějších požadavků na ovladatelnost a rychlost letu neumožňují pohodlné a nenáročné řízení. Z tohoto důvodu je třeba je ovlivňovat. V textu jsou popsány možnosti vyvážení a zmenšení těchto sil a problematika zpětné vazby zatížení kormidel letounu směrem k pilotovi. Práce poskytuje ucelený přehled vývoje principů orgánů řízení a čtenáře seznamuje s klasickými i nekonvenčními prostředky řízení letounu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.