Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
FIDLEROVÁ, Žaneta
Hlavním cílem této práce jsou návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů o jejich právech s využitím výsledků z terénního výzkumu včetně ekonomického zhodnocení. Dalším cílem je zjistit povědomí respondentů o jejich právech a povinnostech v oblasti ochrany spotřebitele.
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
BINDEROVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních prak-tik používaných českými obchodníky s využitím výsledků z terénního výzkumu reali-zovaného v České republice. V teoretické části byly popsány a vysvětleny základní pojmy související s touto proble-matikou. Objasnění pojmu ochrana spotřebitele, jaké dozorové orgány v oblasti ochrany spotřebitele a spotřebitelské organizace působí na území České republiky, čím se zabý-vají a jaké jsou jejich hlavní činnosti. Jak jsou rozděleny nekalé obchodní praktiky, co vlastně nekalé obchodní praktiky jsou. Praktická část se zaměřila na dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdán mezi 108 re-spondentů, návratnost byla poměrně vysoká, tedy v praktické části se pracovalo se 105 dotazníky. Otázky byly zaměřený na to, zda mají respondenti povědomí o ochra-ně spotřebitele, dozorových orgánech či spotřebitelských organizacích. Zda se už někdy setkali s konkrétními agresivními nebo klamavými praktikami a jak na toto jednání rea-govali. Z výsledků dotazníkového šetření lze uvést, že poměrně velká část (94 %) dotá-zaných respondentů ví co si pod pojmem ochrana spotřebitele představit. Toto zjištění je velice pozitivní. Co se týče klamavých a agresivních obchodník praktik, ze získaných dat vyplývá, že se dotazovaní více setkávají s klamavými praktikami než s těmi agresivními. Reakce bývají většinou negativní v podobě odmítnutí. Ze získaných dotazníků bylo pomocí tabulek a grafů vyhodnoceno všech 22 otázek. Následně byly vypracovány návrhy na zlepšení, pro splnění cíle práce. Tímto cílem práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních praktik používaných obchodníky na území České republiky. Návrhy byly zaměřeny především na důchodce a mladistvé, z toho důvodu, že mladiství jsou v tomto ohledu nerozumní a nerozvážní a důchodci jsou skupina, na kterou se obchodníci svými praktikami nejčastěji zaměřují. Pro mladistvé se jedná o rozšíření přednášek na středních a vysokých školách, dále roz-šíření seminářů pro seniory, které by se konaly v domovech pro důchodce. Dalším ná-vrhem pro odstranění nekalých obchodních praktik byl roznos letáků do těchto domovů, na kterých by senioři byli upozorněni před nekalými obchodními praktikami a na koho se v případě nouze obrátit.
Spotřebitelské značky ve vztahu k ochraně spotřebitele
LEŠTINOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá spotřebitelskými značkami ve vztahu k ochraně spotřebitele. Hlavním cílem práce byla analýza spotřebitelských značek Český výrobek a Czech Made ve vztahu k ochraně spotřebitele. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda mají spotřebitelé přehled o spotřebitelských značkách, a zda se v nich dokáží orientovat. V rámci bakalářské práce byl proveden marketingový výzkum, který měl potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Ochrana spotřebitele a nakupování na internetu
Blažková, Lenka ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele při nakupování na internetu. Cílem je vybrat konkrétní právní úpravu týkající se internetového nakupování a zjistit zejména povinnosti prodávajících a práva kupujících při uplatňování odpovědnosti za vady. Část práce je věnována také spotřebitelským sporům, způsobům jejich řešení a orgánům, které při nich mohou být nápomocné. Poslední součástí práce je analýza internetového nakupování včetně dotazníkového průzkumu a analýzy vybraných internetových obchodů.
Analýza situace nevládních organizací v oblasti ochrany spotřebitele
HORILOVÁ, Veronika
Ochrana spotřebitele je velice aktuální oblastí, neboť se týká většiny občanů (spotřebitelů, výrobců či obchodníků). Každý z nás denně vchází do obchodu, nakupuje, spotřebovává výrobky a služby. Kupující je vystaven určitým rizikům ze strany prodávajícího. Proto by oblast ochrany spotřebitele měla být v popředí zájmu každého občana a měla by se přijímat opatření na jeho ochranu. Neopomenutelná je tedy úloha spotřebitelských organizací jako orgánu, který poskytuje spotřebitelům důležité rady a informace, jak postupovat v případě, kdy jsou poškozována nebo omezována jeho práva a podílí se tak na jejich výchově a vzdělávání. Hlavním cílem diplomové práce {\clq}q Analýza situace nevládních spotřebitelských organizací v oblasti ochrany spotřebitele`` je provést průzkum znalostí spotřebitelů v oblasti nevládních organizací zabývajících se ochranou spotřebitele a provést průzkum zájmu o členství v takových organizacích. Dílčími cíli je na základě dotazníkového šetření a zhodnocení stávající úrovně spotřebitelských organizací na českém trhu navrhnout možná opatření, která by vedla ke zlepšení současného stavu. Teoretická část popisuje problematiku ochrany spotřebitele. V praktické části jsou charakterizovány nejznámější spotřebitelské organizace v České republice. V této části je proveden dotazníkový průzkum a srovnávací analýza hlavních činností jednotlivých organizací. Z dotazníkového průzkumu plyne, že ochrana spotřebitele není dostačující. Současný problém není nedostatek zákonné úpravy, ale především špatná informovanost spotřebitelů o nevládních spotřebitelských organizacích a rovněž neinformovanost o uplatňování svých práv. Návrhy vedou především ke zlepšení informovanosti občanů o spotřebitelských organizacích, o jejich činnostech a o správném pochopení jejich úlohy na českém trhu. Doporučení jsou: zvýšit informovanost spotřebitelů o spotřebitelských organizacích a o svých právech prostřednictvím sdělovacích prostředků, zavést nové způsoby propagace spotřebitelských organizací, motivovat nové členy těchto organizací, atd. Úroveň ochrany spotřebitele na českém trhu stále nedosahuje úrovně nejvyspělejších států EU. Spotřebitelé mají malé povědomí o existenci spotřebitelských organizací, o jejich činnostech a způsobech, jak by mohly individuálním spotřebitelům pomoci.
Testování spotřebních produktů na základě preferencí spotřebitelů
VALDMANOVÁ, Markéta
K dosažení cíle mé diplomové práce jsem použila dotazníkové šetření. Na základě výzkumu jsem chtěla zjistit chování spotřebitelů na trhu při užívání daného produktu a určit důležitost atributů digitálního fotoaparátu pro spotřebitele. Dále mým úkolem bylo stanovit váhy jednotlivých atributů pro vícekriteriální rozhodování. Za pomoci vybrané techniky vícekriteriálního rozhodování porovnat nabízené produkty a na základě zjištěných vah doporučit vhodné produkty pro spotřebitele. Po vyhodnocení výzkumu jsem dospěla k těmto výsledkům. Většina respondentů vlastní digitální fotoaparát a to nejčastěji značky PANASONIC, CANON a OLYMPUS. Největší procento respondentů využívá fotoaparát k záznamu osobně významných okamžiků a to shodně nejčastěji několikrát týdně nebo několikrát měsíčně. Hlavní důvod k výběru nového fotoaparátu je funkce a cena a nejčastěji jsou ochotni utratit mezi 3 001,- - 9 000,- Kč. Preferují černou a stříbrnou barvu digitálního fotoaparátu. Jelikož jsem předpokládala, že budou jisté odlišnosti mezi preferencemi parametrů mezi pohlavím a zkušeností uživatelů, rozdělila jsem si respondenty na jednotlivé segmenty, u nichž jsem dále prováděla výzkum. Pokud bych měla zhodnotit respondenty nejpreferovanější parametry, jsou zde určitě odlišnosti mezi pohlavím a zkušeností uživatelů. Na základě zjištěných největších hodnot vah se dá obecně říci, že všechny segmenty uživatelů preferují parametry šum (citlivost), rychlost fotoaparátu, výdrž baterie rozlišení v megapixelech a optický zoom. Jasně nedůležitým parametrem je možnost tisku přímo z fotoaparátu, který je u všech segmentů na posledním místě v důležitosti. Na základě vícekriteriálního rozhodování a zjištěných vah jsem porovnala 25 digitálních fotoaparátů. Vhodných produktů, které mohu více či méně doporučit jednotlivým segmentů je celkem 7 a to: Canon PowerShot SX1 IS, Panasonic Lumix DMC-FX500, Canon EOS 40D, Canon Ixus 870 IS, Casio EX-V7, Canon EOS 50D, Nikon D300.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.