Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Smysl života dětí žijících v dětském domově
PETRŮ, Barbora
Práce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech. Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri- vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí.
Teorie attachmentu a jeho využití v sociální práci
OPELKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na téma teorie attachmentu a jeho využití v sociální práci. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou sociální pracovnice seznámeny s problematikou vývojových stadií raného dětství, teorií attachmentu a jejím využitím v praxi. Teoretická část se opírá o studium odborné literatury. Jedná se především o literaturu obsahující pojmy typologie a poruchy attachmentu, ústavní výchova, náhradní rodinná péče nebo pojem sociální pracovník. Je zde uvedena i literatura vývojové a sociální psychologie, která se zabývá psychosociálním vývojem raného dětství a rodinou jako významným socializačním činitelem. Pro zpracování praktické části bakalářské práce jsem zvolila strategii kvalitativního výzkumu. Data byla získána technikou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor se skládal z osmi otázek. Výsledným zjištěním bylo, že sociální pracovnice OSPOD získávají znalosti ohledně vývojových stadií raného dětství v rámci svého povinného vzdělávání. S teorií attachmentu se v rámci profesního vzdělávání ale nesetkávají. Z výzkumu je zjevné, že si o uvedené teorii dohledávají informace individuálně, především z odborné literatury a webových stránek. V rámci praxe tuto teorii využívají pouze při vyhodnocování potřeb dítěte. Co se týče terapeutických metod, které teorie attachmentu využívají, klienti jsou v takovém případě odkázáni na odborné pracovníky či pracoviště, neboť v rámci poskytování sociálně právní ochrany dětí není v možnostech a ani schopnostech pracovníků OSPOD terapeutické metody aplikovat. Tato práce slouží jako informační zdroj o teorii attachmentu, určený sociálním pracovnicím s důrazem na jeho využívání.
Vliv ústavní výchovy na dítě předškolního věku
ZÍDKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na děti předškolního věku v ústavní péči. Teoretická část vymezuje základní aspekty pobytu v dětském domově, zabývá se vývojem a historií ochranné a ústavní výchovy, popisuje příčiny i samotný proces odebrání dítěte od biologické rodiny a jeho umístění do dětského domova. Zdůrazňuje pozitivní změny, kterými systém ústavní výchovy v České republice prochází. V praktické části jsou zpracovány informace o Dětském domově Zvíkovské Podhradí a charakteristika dětí předškolního věku žijících v současné době v tomto zařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.