Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cochemský model jako možnost při využití participačního práva dětí
ADAMOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zaměřuje na postavení dítěte v systému rozhodování o úpravě výživy a péče. V práci je popsána cochemská praxe a s ní související participace dětí. Uvádí, jak mohou děti, nacházející se v rodičovském konfliktu při rozpadu rodiny, participaci využít. Cochemský model je založen na interdisciplinární spolupráci, která je v práci také uvedena. Práce je obohacena o případy z praxe a pohled psychologa.
Komunikace sociálních pracovníků s dětmi
VIKTOROVÁ, Romana
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace sociálních pracovníků s dětmi a dospívajícími. V prvních třech kapitolách práce jsou uvedena teoretická východiska, z nichž bylo vycházeno při realizaci vlastního průzkumného šetření. Pozornost je věnována charakteristice sociální práce, včetně jejího legislativního vymezení. Přiblížena je role sociálního pracovníka a též metody a techniky sociální práce, se zřetelem k jejich užití v kontaktu s dětským klientem. Stručně jsou též přiblížena specifika dětského věku, které je vhodné v rámci sociální práce s dětmi a dospívajícími zohledňovat jedná se zejména o problematiku attachmentu a vývojové hledisko. Důraz je kladen zejména na specifika komunikace sociálního pracovníka s dětmi a dospívajícími, přiblížena jsou úskalí této komunikace. Čtvrtá kapitola je věnována popisu průzkumného šetření, kterého se zúčastnilo 19 sociálních pracovníků z Jihočeského kraje. Průzkumem bylo zjištěno, že oslovení sociální pracovníci jsou dostatečně obeznámeni se zásadami sociální práce s dětmi a dospívajícími, dbají na jejich dodržování v praxi. V komunikaci s dětmi a dospívajícími se zaměřují zejména na neverbální komunikaci, přičemž si uvědomují odlišnost dětského a dospívajícího klienta. V komunikaci s těmito klienty je dle respondentů nejvýznamnější autenticita sociálního pracovníka, vytváření a udržování bezpečného vztahu a též soulad verbální a neverbální komunikace. Za negativní lze považovat zjištění, že tito sociální pracovníci většinou nejeví zájem o rozšíření svých kompetencí v souvislosti s osvojením si nových technik sociální práce, vhodných pro komunikaci s dětmi a dospívajícími.
Reflexe fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi, v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou.
HOŘKÁ, Vlasta
V úvodu této bakalářské práce autorka osvětlí pohnutky výběru svého tématu, které se věnuje přínosu podpory tvořivosti v průběhu rozhovorů s dětmi, prostřednictvím keramické hlíny, jako součásti růstu osobnosti a přípravy na školu, především u předškolních dětí. V teoretické části se nejprve dotkne vývojových teorií dětí předškolního a mladšího školního věku, poté poukáže na specifika předškolního vzdělávání a důležitost osobnosti pedagoga s důrazem na efektivní komunikaci. Dále vysvětlí faktory facilitující a blokující tvořivost. V neposlední řadě se bude věnovat keramice, jako prostředku tvořivosti. Tuto část uzavírá malou ukázkou uměleckých artefaktů, jako možnosti inspirace pro tvorbu dětí. V praktické části autorka vysvětlí hlavní cíl tohoto výzkumu a tím je hledání komunikační strategie při reflexi fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou. Jejím osobním cílem je dále nalezení optimálního tematického programu pro keramický kroužek včetně zapojení rodičů dětí a nabídnutí doplňkového projektu keramického tvoření předškolním dětem do mateřské školy, k završení jejich vzdělávání v integrovaných blocích. Jako výzkumný soubor si autorka zvolila děti předškolního a mladšího školního věku, které navštěvují kroužek keramiky v místní ZUŠ (Základní umělecké škole), který vede již deset let. Realizace výzkumu obsahuje ukázku a reflexi rozhovorů s dětmi. Na závěr autorka zařadila celkové hodnocení. Program byl sestaven tak, aby přispěl k rozvoji schopností a dovedností dětí, s přihlédnutím k dětmi preferovaným tematům. Ukázku některých postupů činností, které byly realizovány v keramickém kroužku včetně kooperace rodičů, ale i v mateřské škole, uvádí autorka v příloze a praxí ověřené výsledky vyvozuje v závěru bakalářské práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.