Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika komunikace sester s pacienty se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče v nemocnici na lůžkovém oddělení
DEKICKÁ, Petra
Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice komunikace sester s pacienty se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče. Cíle práce: Zjistit jaké jsou bariéry v komunikaci mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním. Zmapovat zkušenosti sluchově znevýhodněných pacientů v rámci ošetřovatelské péče. Zmapovat znalosti sester v komunikaci a specifické přístupy k pacientům se sluchovým znevýhodněním. Zjistit, jaká je dostupnost pomůcek pro usnadnění komunikace a tlumočníka na lůžkovém oddělení. Metodika a výzkumný soubor: Pro dosažení cílů byly zvoleny čtyři výzkumné otázky. Jaké bariéry se vyskytují v komunikaci mezi sestrou a pacienty se sluchovým znevýhodněním? Jaké zkušenosti mají pacienti se sluchovým znevýhodněním v rámci ošetřovatelské péče? Jsou obavy ve vzájemné komunikaci mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním? Jaké zkušenosti a znalosti mají sestry v komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním při ošetřovatelské péči? Jakou formu komunikace zvolí sestry v komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním? Jaká je dostupnost pomůcek pro usnadnění rozhovoru, nebo tlumočníka na oddělení? Výzkumné šetření bude prováděno kvalitativní výzkumnou strategií, bude použita forma anonymního polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen 9 sestrami ze tří oddělení dvou vybraných jihočeských nemocnic. Druhý soubor tvořilo 8 pacientů se sluchovým znevýhodněním. Získané rozhovory byly nahrávané na digitální záznamník. Data byla převedena do textové podoby, následně bylo provedeno kódování dat. Výsledky: Podle výzkumného šetření bylo zjištěno, že podle pacientů mají sestry teoretické znalosti a také osvědčené metody při komunikaci s pacientem se sluchovým znevýhodněním. Sestry znalosti své znalosti využívají tak, aby se s pacienty domluvily. Z výsledků vyplynulo, že podle sester, ale i pacientů je nejčastější komunikační barierou mezi sestrou a pacientem se sluchovým znevýhodněním nedostatek času a spěch na pacienta, zakrývání úst To je v nynější době, kdy jsou daná proti epidemiologická opatření a vyžaduje se používání roušek velký problém. Pacient pak nevidí na ústa a nemůže odezírat a vznikají tak vzájemné nedorozumění a nepochopení. Doporučení pro praxi: Zahrnout do vzdělání sester semináře, které mohou sestrám názorně ukázat jak komunikovat s pacientem se sluchovým znevýhodněním. Zahrnout do praxe také piktogramy, obrázky prstové abecedy, brožury, které mohou usnadnit komunikaci s pacienty se sluchovým znevýhodněním. V neposlední řadě semináře, které mohou ukázat jak využívat pomůcek pro usnadnění komunikace. Také zahrnout do praxe využívání a kontaktování tlumočnických služeb při ošetřování takového pacienta.
Problematika komunikace dětských sester s rodiči pacientů daných etnických skupin
TROJANOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké bariéry se vyskytují během komunikace dětských sester s rodiči pacientů patřících do daných etnických skupin a jak se s těmito problémy vypořádávají. Přesněji se jednalo o etnikum vietnamské, romské a ukrajinské. Teoretická část se zabývala pojmy spadajícími do problematiky multikulturního ošetřovatelství, obecnými zásadami o komunikaci a jejích formách. Dále popsala tři etnické skupiny žijící na území České republiky, společně s charakteristikou jejich specifik v oblasti kultury, zdraví a komunikace. Výzkumná část diplomové práce byla rozdělena do tří etap. První etapu tvořily rozhovory s dětskými sestrami v ordinacích praktického lékaře pro děti a dorost a sestrami pracujícími na dětském oddělení a také doplňující rozhovory s rodiči dětských pacientů patřících do jiné etnické skupiny, které zaznamenávaly pohled na komunikaci z jejich strany. Druhá etapa výzkumného šetření se zabývala pozorováním komunikace dětských sester se zástupci etnických skupin v praxi. Jednalo se o tři pozorování ve třech různých ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. Během této části výzkumu byly zjištěny nedostatky, které se při komunikaci vyskytují. Na základě těchto poznatků byla postavena třetí etapa výzkumu. Jejím cílem bylo podat dětským sestrám doporučení, která mohou zefektivnit jejich komunikaci v praxi. Na závěr byly sestry seznámeny s vytvořenou informační brožurou, která obsahuje poznatky o tom, jak komunikovat s cizinci. Z výzkumného šetření vyplynulo, že největším problémem během komunikace se zástupci jiných etnických skupin je dle dětských sester především neznalost cizích jazyků, ale zároveň i nedostatek poznatků ohledně kulturních a komunikačních specifik, kterými se zástupci vietnamského, romského a ukrajinského etnika vyznačují. Zároveň bylo zjištěno, že sestry jeví o informace ohledně problematiky multikulturního ošetřovatelství velký zájem.
Matematika pro žáky se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni ZŠ
SKRBEK, Vojtěch
Práce s názvem Matematika pro děti se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni zaměřená na Aspergerův syndrom seznamuje čtenáře s danou problematikou a doporučuje speciální postupy pro praxi. Práce je rozčleněna do 4 tematických celků. První celek představuje čtenáři problematiku Aspergerova syndromu (dále jen AS). V práci jsou popsány všechny charakteristiky, které jsou pro AS typické, zejména jsou to tedy problémy v oblasti komunikace a navazování sociálních vztahů, které jsou podstatou AS. Nejsou to ovšem problémy, které by neměly řešení. V příslušném celku je také uveden přehled metod a postupů, kterými lze jedincům s AS pomáhat. Z této části pozvolna přecházíme k vzdělávání dětí s AS na základních školách. Existují různé možnosti, jak vzdělávat jedince s AS, jedince se speciálními výukovými potřebami. Mezi ty základní patří: integrace na ZŠ či speciální vzdělávání ve speciálních prostorách. V práci se zabýváme také problematikou šikany těchto dětí. Zde nesmíme rezignovat, neboť jisté návody, jak šikaně předcházet, existují. Tematický celek zabývající se vzděláváním dětí s AS na ZŠ zakončujeme kapitolou o metodách výuky těchto jedinců. V následující sekci se dostáváme k nejpodstatnější části této práce, a to je matematika. Podrobně je v práci poreferováno o učivu matematiky na 1. stupni ZŠ. V práci charakterizujeme oblasti, kterými jsme se zabývali ve vlastním výzkumu. Z nabízených metod a forem výuky se snažíme vyzdvihnout ty, které by byly přínosné a vyhovující pro jedince s AS. Ve výzkumné části je popisována práce se dvěma žáky s diagnózou AS. Výzkum se odehrával ve dvou hlavních částech. Nejprve byli žáci pozorováni v hodinách matematiky, ve druhé části potom vyplňovali připravené pracovní listy, jejichž hlavním cílem bylo pomoci žákům v oblastech, v nichž jsou slabší nebo ne tak dobří jako v ostatních oblastech matematiky. Do práce jsme vybrali několik pracovních listů, kterými dokládáme výsledky naší práce. V závěrečné diskusi jsou shrnuty získané poznatky a uvedeny některé praktické ověřené návody pro práci s žáky s AS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.