Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace dívek s Rettovým syndromem
Sobotová, Zdeňka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Komunikace dívek s Rettovým syndromem AUTOR: Zdeňka Sobotová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti. Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich názoru dostává nedostatečně. KLÍČOVÁ SLOVA: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence
Komunikace dívek s Rettovým syndromem
Sobotová, Zdeňka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Komunikace dívek s Rettovým syndromem AUTOR: Zdeňka Sobotová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti. Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich názoru dostává nedostatečně. KLÍČOVÁ SLOVA: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.