Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Čtvrtníková, Katrin ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce vychází z předpokladu, že děti ve věku 5-7 let jsou schopné hrát jednoduché stolní hry s pravidly. Cílem práce je zjistit, zda jsou děti v předškolním věku při řešení herních situací konkrétní hry "Goblíci jedlíci" schopné uplatnit prvky logického myšlení. Pro ověření je využita metoda kvalitativního výzkumu. Bakalářská práce se opírá o kognitivní a vývojovou psychologii dítěte předškolního věku a o možnosti rozvoje dítěte v předmatematické gramotnosti. Teoretická část se zabývá především aspekty vývoje dítěte v předškolním věku, které úzce souvisí s tématem zadané práce a příslušnou teorií hry s pravidly. Praktická část je věnována realizaci výzkumu a zpracování dat. K detailnímu pozorování a k interpretaci dětských reakcí bylo využito videodokumentace, pro práci s daty, popis situací, tabelace a komparace. Závěr práce prezentuje jádro analýzy s diskuzí a je obohacen o doporučení pro praxi. Na sledovaném vzorku se prokázalo, že děti snadno chápou pravidla, hru hrají s chutí a většina dětí dané věkové skupiny je schopna po určité zkušenosti uplatnit prvky logického myšlení, přestože jejich dosavadní zkušenost v mateřské škole nebyla v tomto směru cíleně rozvíjena. Klíčová slova: rozvoj logického myšlení; uvažování, usuzování, herní strategie; dítě předškolního věku
Filozofický příběh v předškolním vzdělávání
TOMANDLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci se zabývám filozofickým příběhem a nejvhodnějším způsobem jak s předškolními dětmi příběh realizovat. V teoretické části představuji Filozofii pro děti jako pedagogickou disciplínu a vymezuji klíčově pojmy: filozofický příběh, myšlení, komunikace, morální vědomí a prosociální cítění. V praktické části popisuji realizaci příběhu Nemocnice pro panenky dvěma metodami, zabývám se experimentem, kterým jsem zkoumala, zda má filozofický příběh vliv na rozvoj tvořivého myšlení předškolních dětí a rozhovorem, který měl ověřit, zda práce s filozofickým příběhem podporuje u těchto dětí i prosociální cítění a morální vědomí.
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.