Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní šikana ve vzpomínkách obětí
VORUDOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje zkušenostem pěti vybraných dospělých respondentů, bývalých obětí, se šikanou na základní škole. Jejím cílem je na základě odborné literatury teoreticky zmapovat probíranou tematiku šikany mezi žáky ve školním prostředí a dále zjistit, jaké zkušenosti se šikanou na základní škole měli vybraní respondenti. Pozornost je soustředěna zejména na formy šikany, její prožívání, řešení jednotlivých případů, zpětný náhled na zkušenost šikany ze strany obětí a v neposlední řadě také na následky patologického jevu. Sekundárním cílem pak je popsat a interpretovat jaké, pokud nějaké, následky šikany tito jedinci vnímají.
Kolísání konjugačních typů - korpusová a dotazníková studie
DUŠÁKOVÁ, Lenka
Český konjugační systém je charakteristický relativní nestabilitou jednotlivých konjugačních paradigmat. Cílem diplomové práce je prozkoumat na jedné straně systematický přechod sloves jedné třídy k třídě jiné a na druhé straně prozkoumat kolísání určitých sloves mezi jednotlivými vzory, určit aktuálnost těchto přechodů a kolísání a také určit směr přechodu, tj. identifikovat častěji užívané paradigma pro každý přechod a kolísání. Jde tedy de facto o výzkum stability verbální konjugace s cílem identifikovat (v jistém smyslu) silnější nebo dominantnější paradigmata. Klasickým příkladem přechodu je migrace sloves I. třídy typu mazat do V. třídy typu dělat, klasickým příkladem kolísání je II. třída, v níž mají jednotlivá slovesa tendenci kolísat mezi jednotlivými vzory. Ani kolísání ani přechod se nedějí ve stejné míře ve všech morfologických tvarech: cílem práce je tedy identifikovat tyto tvary a určit tak míru a frekvenci kolísání a přechodů v současném úzu, a to jak z korpusových dat (ČNK), tak z dat získaných dotazníkovým výzkumem. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické nejprve pojednáme o verbálních kategoriích a třídění sloves na nich založených. Vedle klasického českého systému popisujeme i tzv. systém jednoho kmene (Townsend 2000, sekce 2.2), poté popíšeme jednotlivé třídy, vzory a v literatuře pojednané typy přechodů a kolísání existující pro český slovesný systém. Praktická část je dedikována ověřování popsaných tendencí. Metodologicky postupujeme po dvou liniích: na jedné straně samozřejmě využíváme data z ČNK, na druhé straně (vedeni snahou dosáhnout i na mluvený, ne pouze psaný jazyk, na němž je korpus SYN založen) autorka vypracovala dotazník, na nějž odpovědělo 85 mluvčích. Výsledky obou zkoumání se ve velké míře překrývají.
Interakce pedagoga a studenta na střední škole
KASALOVÁ, Jana
Diplomová práce na téma Interakce pedagog a student na střední škole.Popisuje jejich vzájemný vztah.Problémy interakce učitele a studenta na střední škole jsou zmíněny v teoretické části. Tato interakce se také objevuje v celé diplomové práci a je ovlivňována prostředím školy,výchovou,učením,rodiči studentů a dalšími vnějšími faktory.Výsledky výzkumu, který je zaměřen na studenty oboru Všeobecná sestra a Zdravotnický asistent na Střední zdravotnické škole v Klatovech, jsou prezentovány v první části mé výzkumné práce. Tento výzkum si všímá názorů studentů na školní klima, třídního učitele a spolužáky. Druhá část je zaměřena na třídní učitele jednotlivých tříd Střední zdravotnické školy. Z rozhovorů s nimi jsem čerpala informace o studentech. Vzájemný vztah učitele a studenta je velmi důležitý. Osobnost učitele může ovlivnit studenta jak pozitivně tak negativně a může zabránit rizikovému chování.
Posouzení vlivu systému řízení kvality v podnikatelském subjektu masného průmyslu na jeho konkurenceschopnost
JANOVSKÁ, Petra
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu řízení jakosti v potravinářském podniku Maso Planá, a. s. prostřednictvím analýz stávajících systémů řízení jakosti. Na základě zjištěných poznatků je pro podnik navržena optimální strategie k udržení či zlepšení jeho dosavadního postavení na trhu. Navrhuji vytvořit integrovaný systém řízení a to tak, že do současného fungujícího systému managementu jakosti ISO 9001:2001 bude začleněn i systém řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (Safety management system = SMS) dle OHSAS 18001:1999 a systém řízení vztahu k životnímu prostředí (Environmental management system = EMS) dle ISO 14001:2004.
Smíšený výzkum XVI - 1/1948 leden ÚVVM/CVVM: Aktuální problémy republiky, velikost bytu a jeho vytápění, třídní zařazení, předvolební výzkum, volný čas, vybavení domácnosti. B 69, B 69
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Část dotazníku byla iniciovaná Plánovacím úřadem a mezinárodní výzkumnou organizací. Dotazník obsahuje malý předvolební průzkum a otázky na aktuální problémy republiky, měnovou reformu v SSSR, velikost domácnosti a způsobu vytápění obytných prostor, vybavení domácnosti, třídní zařazení a trávení volného času.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Klima třídy na 1. stupni základní školy
KURČÍKOVÁ, Martina
Diplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá termíny souvisejícími s jejím hlavním tématem ? sociálním klimatem školní třídy. Jedná se především o osvětlení pojmů prostředí, klima, atmosféra, pedagogická komunikace a socializace. Dále se práce zaměřuje na vysvětlení procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry, především žáky a vyučujícím, možnostmi zkoumání klimatu třídy a uvádí krátký přehled doposud analyzovaných výsledků výzkumů zainteresovanými odborníky. Okrajově zprostředkovává informace z oblasti vývojové psychologie dítěte mladšího školního věku, sociální klima školy a sociální klima učitelského sboru. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu v reálném prostředí školních tříd. Výzkumy byly prováděny ve 3., 4. a 5. třídách třech základních škol v Jihočeském kraji za použití standardizovaného dotazníku ?My class inventory?. Obsahem praktické části práce je seznámení čtenáře s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování a především analýza výsledků výzkumu. Výsledky výzkumů jsou prezentovány graficky a doplněny komentáři. Praktickou část zakončují závěry v kompilaci s předem vyslovenými hypotézami.
Tvorba prezentací pomocí LaTeXu ve třídě BEAMER
STERN, Josef
Tato bakalářská práce seznamuje uživatele systému LaTeX s tvorbou prezentací pomocí třídy BEAMER. V této práci se čtenář seznámí s tím, jak by měl postupovat při tvorbě, získá informace o pravidlech tvorby prezentací a zejména podrobný popis příkazů této třídy a jejich vlastností. V textu jsou teoretické části doplněny o názorné ukázky zdrojového kódu.
Úloha třídního učitele na střední odborné škole
VÖGLEROVÁ, Monika
Bakalářská práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů a následnou spojitostí s činnostmi a kompetencemi třídního učitele v oblasti vyučování, přímého výchovného působení, výchovné koordinace, vzdělávací práce pedagogů ve svěřené třídě, forem spolupráce třídního učitele se zákonnými zástupci i vedením školy, socializaci jedince a tvorby klimatu třídy. Praktická část je zaměřena na popis, zajištění a vlastní realizaci informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na Střední odborné učiliště. Je sledován obsah a význam předávání informací, navázání včasné spolupráce s rodiči žáků pro budoucí práci třídního učitele. Kooperaci se zákonnými zástupci a význam informační schůzky hodnotí formou polostrukturovaného rozhovoru oslovení třídní učitelé. Cílem kvalitativního šetření je získání uceleného přehledu předávání i získávání informací pro práci třídního učitele v podobě ?Průvodce třídního učitele prvním ročníkem na střední odborné škole?. Význam tvorby kodexu chování u žáků a uplatnění v praxi je uvedeno na příkladu realizace odborné exkurze.
Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy
PAZDEROVÁ, Jana
Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy`` pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj.. Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel). Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.