Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a v 90. letech
Budská, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...
Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií
GRÚZ, Michael
Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.