Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití dramatické výchovy ve výuce chemie na příkladu tematického celku Chemické reakce
Mertlová, Kamila ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Chroustová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností implementace metod dramatické výchovy do výuky chemie, konkrétně do výuky tematického celku Chemické reakce. Zapojení dramatických metod do výuky by mělo žákům pomoci lépe pochopit jinak poměrně abstraktní učivo týkající se chemických reakcí. Toto propojení má navíc potenciál zlepšit postoj žáků k vyučovacímu předmětu chemie. Teoretická část se nejprve zabývá problematikou spojenou s dramatickou výchovou, dále historickým vývojem a dnešní podobou výuky chemie. Větší pozornost je pak věnována tematickému celku Chemické reakce. Je představena podoba tohoto tematického celku v RVP ZV a v RVP G a také jeho zastoupení v učebnicích pro základní školy i gymnázia. V závěru teoretické části je představena rešerše již vytvořených aktivit propojujících metody dramatické výchovy s výukou chemie. Praktická část se nejprve zabývá analýzou ŠVP vybraných základních škol a gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Chemické reakce a na zařazení dramatické výchovy do ŠVP. Následně byly provedeny tři rozhovory s vyučujícími chemie z vybraných škol, které zjišťovaly jejich pohled na tematický celek Chemické reakce a názory na dramatickou výchovu. V rámci praktické části byly také zpracovány tři aktivity propojující metody dramatické výchovy s učivem Chemických...
Aktivizace žáků ve výuce chemie na základní škole na příkladu tématu Chemické reakce
Marešová, Drahomíra ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce chemie na základní škole v tématu - Chemické reakce. Je rozdělena na dvě části; teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy související s problematikou vybraných aktivizačních výukových metod, zaměřuje se na jejich výhody a nevýhody, a také na kritéria jejich volby. Blíže se věnuje metodě didaktické hry ve výuce chemie na základní škole. Charakterizuje také téma didaktických pomůcek ve výuce chemie na základní škole a v závěru blíže specifikuje vybrané téma Chemické reakce z hlediska RVP ZV i dostupných již existujících materiálů. Praktická část práce přináší výčet navržených výukových materiálů k tématu Chemické reakce s popisem jednotlivých aktivit, aplikací a prostředí, metodikou i doprovodnými prostředky, včetně výsledků jejich ověření ve spolupráci se základní školou Charlotty Garrigue Masarykové v Lánech v období od března do června 2020. KLÍČOVÁ SLOVA Aktivizace žáků, výuka chemie na ZŠ, chemické reakce, didaktické hry.
Porovnání experimentálního průběhu dechlorace pentachlorfenolu s termodynamickým výpočtem na popílku ze spaloven komunálních odpadů
Vlková, Leona ; Pekárek, Vladimír ; Bureš, M.
Předchozí studie selektivní dechlorace hexachlorbenzenu prokázaly, že mědí je nekatalytickou komponentou reakčního mechanismu, dechlorace je termodynamicky řízeným procesem a průběh zpětných syntetických reakcí je za daných podmínek vyloučen. Temodynamika fenolů v plynné fázi v přítomnosti kovové mědi a parciální výsledky dechlorací na popílcích již byly prezentovány. Tato práce porovnává experimentální výsledky s termodynamickými výpočty.
Příčiny růstu koncentrace síranů v podzemní vodě
Ďurďová, Libuše
Článek se zabývá mnoha zdroji geneze síranů v podzemní vodě. Jsou rozebírány možnosti jejich uvolňování z hornin a antropogenních odpadů. V případě procesů podmíněných účastí mikrobiologických procesů probírá zástupce bakterií a uvádí četné durhy chemických reakcí známé z literatury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.