Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání vybraných evropských meter
Mikoláš, Dominik ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šeráková, Petra (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zabývá výkladem odborných pojmů v oblasti metra a historickým vývojem evropských meter. Dále je podrobněji popsáno devět vybraných zástupců. Zvláštní pozornost je věnována pražskému metru. V praktické části je srovnáno vybraných devět meter na základě cen jízdného, délky, vytíženosti a rychlosti vývoje. Poslední část praktické části se věnuje samostatnému srovnání pražského metra z hlediska nákladů na výstavbu v posledních letech a také z hlediska časového. Všechna srovnání probíhají formou analýzy, komparace a následné syntézy za pomoci dat získaných z oficiálních serverů jednotlivých dopravních podniků provozujících vybraná metra.
Návrh optimalizace dopravy v městě Brně
Svejkovská, Adéla
Doprava má kromě svých nezastupitelných pozitiv také velkou řadu negativních účinků. Většina těchto účinků prostupuje všemi složkami životního prostředí a má škodlivý vliv na organismy. Práce se zaměřuje na popis vlivů dopravy s detailním přiblížením na znečištění ovzduší a dopravní vytíženost v městě Brně, dále je zde obecně popsána aktuální dopravní problematika ve městech a její řešení v jiných státech Evropy včetně srovnání se situací v Brně. Pomocí dotazníkového šetření je zjišťována spokojenost cestujících s brněnskou městskou hromadnou dopravou včetně návrhů cestujících na zlepšení situace. V závěru práce jsou pomocí získaných poznatků navržena řešení optimalizace dopravy v městě Brně a úvaha o jejich realizaci.
Informační systém pro cestující na železnici
Raitrová, Hana ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Olmer, Petr (oponent)
Práce se zabývá informačním systémem pro cestující na železnici. V první polovině teoretické části si klade za cíl vysvětlit význam a funkci informačních systémů pro cestující, kteří využívající železniční dopravu. Ve druhé polovině teoretické části je potom stručně vysvětlen význam a funkcionalita dopravních telematických systémů, které se danou problematikou zabývají. Součástí praktické části je charakteristika dosud aplikovaných informačních systémů, které podporují informovanost cestujících a analýza hlavních procesů. Třetí část, taktéž pojatá z praktického hlediska, je zaměřena na samotnou analýzu náhledu na informační systémy ze strany cestujících, získaných především na základě dotazníkového šetření a vlastní zkušenosti. Na základě této analýzy jsou vyhodnoceny požadavky na funkcionalitu informačního systému, případné další požadavky. Závěrečná část pojednává o možnostech zlepšení informačního systému a v jejím důsledku zlepšení informovanosti cestujících. Část popisuje samotný návrh a následnou možnost realizace.
Zapojení železniční dopravy do MHD v Praze
Králík, Jiří ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování a analýza železniční dopravy zapojené do městské hromadné dopravy v Praze. Na základě studie odborné literatury bude zhodnocena efektivita a vhodnost současného zapojení železnice a budou navrženy změny a optimalizace, které by vedly ke zkvalitnění dopravy v Praze. Inspirovat se budu zahraničními vlakovými linkami a také názory cestujících.
Provozní nepravidelnosti v letecké dopravě a uplatňování a vymáhání práv cestujících v rámci EU
Herynk, František ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Paul, Petr (oponent)
Mezi hlavní cíle této diplomové práce patří identifikace provozních nepravidelností, se kterými se může obyčejný cestující setkat v letecké dopravě, nastínit co je způsobuje a charakterizovat jejich přímý vliv na cestující v letecké dopravě v rámci celé Evropy. Dále se zde zaměřím na obranu proti těmto nečekaným nebo záměrným nepravidelnostem, které má k dispozici standartní občan Evropské Unie, ale zároveň i samotný letecký dopravce. Metody, které zde hodlám použít a realizovat, vychází z mé vlastní zkušenosti a praxe, a vychází především ze spolupráce s externími subjekty, které se této problematice věnují. Závěrem této diplomové páce, by měl být jasný postup a struktura, která jednoznačně určí, kdy a za jakých podmínek je za provozní nepravidelnost odpovědný letecký přepravce a zároveň jaké povinnosti mu plynou vůči svým zákazníkům, tedy cestujícím v letecké dopravě.
Problematika integrovaného dopravního systému a jeho využití
DŘEVOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.
Analýza pravidelné veřejné přepravy osob ve zvoleném podniku
VOLÁKOVÁ, Michaela
Zhodnocení stavu v problematice veřejné přepravy osob a to převážně v linkové osobní dopravě. Problematiku jsem řešila v podniku Comett plus. spol.s r.o., Tábor. V letech 2007 a 2008 jsem analyzovala počty cestujících a zjištěné výsledky porovnala se statistickými ročenkami dopravy.
Možnosti uplatnění marketingu na trhu dálkové dopravy
Plíva, Jan ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Bursíková, Marcela (oponent)
Práce se věnuje oboru dálkové osobní dopravy v České republice z pohledu zákazníka ? cestujícího. Zkoumá současnou nabídku služeb na trhu a spokojenost zákazníků s nimi. Současně hledá příčiny spokojenosti i nespokojenosti zákazníků s veřejnou dopravou a aspekty, které mají vliv při rozhodování mezi dopravou veřejnou a dopravou individuální. Naznačeny jsou cesty k rozvoji oboru dálkové dopravy a konkurenčního prostředí v oboru a možnosti uplatnění marketingových přístupů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.