Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cestovní smlouva v českém a německém právu
Záhumenská, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Cestovní smlouva v českém a německém právu Oblast práva: Občanské právo hmotné Cílem autorky této práce je pokusit se o teoretický rozbor výsledku implementace Směrnice 90/314/EHS v české právní úpravě, a to jak z formálního, tak materiálního hlediska, srovnat je s německou právní úpravou, na pozadí tohoto srovnání identifikovat případné nedostatky stávající právní úpravy cestovní smlouvy v OZ (včetně aktuálních nebo možných nežádoucích následků těchto nedostatků) a nabídnout zamyšlení nad jejich řešením. Hlavní část této práce je členěna do dvou kapitol. V první z nich autorka této práce podá výklad reálných souvislostí, na jejichž pozadí se pojednávaná právní úprava vyvíjela a vyvíjí a jež zavdaly důvody pro její kodifikaci. Vlastní výklad právní problematiky cestovní smlouvy je pak předmětem třetí, nejrozsáhlejší kapitoly této práce.
Směrnice EP a Rady 2015/2302 a její implementace do českého práva – dopad na činnost CK
Přibylová, Miloslava
Tato bakalářská práce se zabývá implementací směrnice EP a Rady č. 2015/2302 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách do českého právního řádu, jejím vlivem na ochranu cílového spotřebitele a cestovní kanceláře. První část se věnuje právnímu rámci ochrany spotřebitele v ČR a EU, teoretické transpozici zákona do legislativy České republiky a možné problémy s tím spojené. Druhá část vysvětluje důvody vzniku směrnice, hlavní změny oproti staré směrnici č. 90/314/EHS, ovlivněné oblasti a dopady na činnost cestovní kanceláře.
Cestovní smlouva v českém a německém právu
Záhumenská, Zuzana ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Cestovní smlouva v českém a německém právu Oblast práva: Občanské právo hmotné Cílem autorky této práce je pokusit se o teoretický rozbor výsledku implementace Směrnice 90/314/EHS v české právní úpravě, a to jak z formálního, tak materiálního hlediska, srovnat je s německou právní úpravou, na pozadí tohoto srovnání identifikovat případné nedostatky stávající právní úpravy cestovní smlouvy v OZ (včetně aktuálních nebo možných nežádoucích následků těchto nedostatků) a nabídnout zamyšlení nad jejich řešením. Hlavní část této práce je členěna do dvou kapitol. V první z nich autorka této práce podá výklad reálných souvislostí, na jejichž pozadí se pojednávaná právní úprava vyvíjela a vyvíjí a jež zavdaly důvody pro její kodifikaci. Vlastní výklad právní problematiky cestovní smlouvy je pak předmětem třetí, nejrozsáhlejší kapitoly této práce.
Státní regulace cestovního ruchu
Machkovs'ka, Ol'ga
Machkovs'ka, O. Státní regulace cestovního ruchu. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou státní regulace cestovního ruchu v České republice včetně ochrany spotřebitele. Teoretická část je zaměřená na podstatu a vymezeni státní regulace cestovního ruchu a ochrany spotřebitele v tomto odvětí v souvislosti s přijetím nového občanského zákoníku. Dále je zmíněná koncepce státní politiky cestovního ruchu České republiky na období 2014 až 2020. Praktická část se zaměřuje na příklady týkající se zvolených cestovních kanceláří s ohledem na řešení příkladů reklamace a odpovědnosti za vady a analýzu jejích smluvních podmínek. Součástí práce je také srovnání, jak se mění právní úprava cestovní smlouvy po 1. 1. 2014. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro spotřebitele.
Cestovní smlouva
KRATOCHVÍLOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce měla za primární cíl analyzovat cestovní smlouvy cestovních kanceláří, popřípadě cestovních agentur, a to jak samotného předtisku, tak především všeobecných smluvních podmínek. Kromě hlavního cíle měla práce i další dva dílčí, jež se zaměřovaly na spotřebitele, resp. na jejich odpovědi při dotazování. Jeden z nich se týkal reklamace, resp. se jednalo o zjištění, jak bývají zákazníci úspěšní při vyřizování reklamací poskytnutých služeb (v případě oprávněných reklamací). Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jakou pozornost věnují zákazníci jednak kontrole svých osobních údajů uvedených v cestovní smlouvě, a též jakou péči věnují studiu všeobecných smluvních podmínek. Oba dva cíle byly splněny. Práce obsahovala rovněž dvě pracovní hypotézy (pracovní hypotéza č. 1: Klienti cestovních kanceláří a agentur upřednostňují uzavírání cestovních smluv prostřednictvím objednávek přes internet a pracovní hypotéza č. 2: Reklamace zájezdů klientů cestovních kanceláří a agentur je většinou neoprávněná).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.