Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Prevence šikany na 1. stupni ZŠ
Lišková, Olga ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci šikany se zaměřením na žáky prvního stupně základní školy a charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část poskytuje hlubší pohled na problematiku šikany, objasňuje vztahy mezi jednotlivými aktéry a specifikuje projevy se zaměřením na druhy agrese u žáků. Dále poskytuje poznatky z vývojové psychologie dětí prvního stupně. Prevence šikany je rozdělena na část, kterou může realizovat pedagog na úrovni své třídy, a dále pak na úrovni školního vzdělávacího programu. V závěru teoretické části jsou popsány preventivní programy nabízené pro žáky prvního stupně a organizace, které poskytují primární prevenci šikany na školách. Praktická část zahrnuje výzkum realizovaný pomocí "Spirály profesního rozvoje" podle Korthagena. V rámci výzkumu byl realizován preventivní program "Kočičí zahrada" ve druhých ročnících základní školy. Po realizaci proběhla podrobná reflexe, ve které byly posouzeny základní aspekty a navrženy alternativní možnosti pojetí programu. Na základě vyhodnocení vznikl nový program proti šikaně, který byl testován u stejně starých žáků na stejné škole. Při výzkumu byly použity metody pozorování, interview s třídními učitelkami i žáky a analýza produktů. Cílem výzkumu bylo vyhodnocení efektivity programu z pohledu vývojově přiměřených aktivit a forem...
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň - město
KULHÁNKOVÁ, Renata
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň {--} město Problematika šikanování je v dnešní době stále aktuálním tématem. Jedná se především o vzrůstající počet případů šikany, snižování věkové hranice agresorů, respektive aktérů šikany, zvýšenou brutalitou, agresí a rafinovaností šikany. Šikanování je nebezpečný sociálně patologický jev, při němž je zejména omezována osobní svoboda, svoboda rozhodování, je ponižována lidská důstojnost a čest, mnohdy je obětem ubližováno na zdraví či majetku. Jedná se o agresivní jednání, pomocí kterého si šikanista způsobováním fyzických nebo psychických útrap zjednává či udržuje převahu nad svou obětí. Cílem agresora je získat nad druhými osobami pocit převahy, moci, určité výhody. Cílem mé práce je zmapování problematiky šikany na Středním odborném učilišti elektrotechnickém ve Vejprnické ulici č.56 v Plzni. Pro výzkum byla použita kvantitativní metoda dotazování formou předem připravených anonymních dotazníků, které byly náhodně rozdány mezi studenty druhých a třetích ročníků čtyřletých oborů s maturitou. Výzkumný vzorek tvořilo 162 studentů. Výsledky ukazují, že převažuje verbální forma násilí nad tělesnou. Především se jedná o slovní napadání, zesměšňování, nadávky, ponižování, pomluvy, intriky. Z toho vyplývá, že jsou na škole realizována první tři stádia šikany. Práce dokládá, že je důležité se zabývat šikanou na středních školách, jelikož již jde o žáky, kteří jsou trestně odpovědní a jsou tedy způsobilí rozpoznat nebezpečnost svého činu a jsou schopni ovládat svoje jednání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.