Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití canisterapie a její vliv na děti předškolního a školního věku
ARENBERGEROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na působení canisterapie na jedince se zdravotním postižením. První část bakalářské práce se zabývá stručným vymezením pojmu zooterapie, dále se zaměřuje na definici canisterapie, její historii, současnost a metody. Taktéž vymezuje jednotlivá zdravotní postižení u dětí a zabývá se vhodným výběrem asistenčního psa pro canisterapeutické působení. Druhá část zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány pomocí rozhovorů s canisterapeuty informace o průběhu canisterapie s dětmi předškolního a školního věku.
Dostupnost canisterapie v jihočeském regionu
VOJTĚCHOVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce je zmapovat dostupnost canisterapie v jižních Čechách a porovnat canisterapeutické služby podle předem stanovených kritérií. Teoretická část vysvětluje pojem canisterapie a uvádí vývoj canisterapie ve světě i v České republice. Popisuje jednotlivé metody a formy canisterapie. Seznamuje s přípravou na praktikování canisterapie, která začíná vhodně vybraným psem, jeho výcvikem a končí složením canisterapeutické zkoušky celého canisterapeutického týmu. Závěr teoretické části poukazuje na využití canisterapie ve speciální pedagogice u žáků se zrakovým, sluchovým, mentálním, tělesným, kombinovaným postižením, u žáků s epilepsií, autismem a ADHD. Cílem praktické části je představení jednotlivých canisterapeutických organizací a canisterapeutů na volné noze. Na konci jsou jednotlivá canisterapeutická pracoviště zanesena a porovnána v tabulce podle kritérií. Pro dosažení cíle je využito metod dotazníku a rozhovoru. Výsledkem bakalářské práce je ucelený přehled dostupných canisterapeutických služeb v jižních Čechách.
Vybrané techniky v canisterapii u dětí se zdravotním postižením
SOUSTRUŽNÍKOVÁ, Lucie
Canisterapie je jednou z metod rehabilitace, která slouží k podpoře psychosociálního zdraví lidí všech věkových kategorií, při níž se využívá vztahu mezi člověkem a psem. Práce se zabývá technikami canisterapie u zdravotně postižených dětí. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké techniky se nejvíce používají v centru Bazalka, o. p. s. a sdružení Hafík, z. s. a do jaké míry se mění zdravotní stav dětí se zdravotním postižením na základě canisterapie. Teoretická část je věnována historií canisterapie, technikami v canisterapii u zdravotně postižených dětí. Dále je v práci charakterizován vývoj zdravého dítěte a dítěte se zdravotním postižením ve věku od 3 do 7 let. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který byl uskutečněn rozhovorem s dobrovolníky, kteří zjišťovali, zda se zlepšil zdravotní stav dětí při absolvování technik canisterapie a jak často navštěvují dobrovolníci zařízení.
Zoorehabilitace: Canisterapie, terapeutický pes, zkoušky, vliv psa na klima třídy a využití v základních a speciálních školách.
PHAN, Kim
Tato práce vznikla za účelem seznámení s canisterapií a prozkoumání možností jejího zapojení v pedagogickém prostředí, při výuce dětí a dětí s postižením. V teoretické části práce jsou popsány základní principy zooterapie, spolu s jejími formami a metodami. Dále se v práci zabývám canisterapeutickými zkouškami, přípravou a jejich průběhem. V neposlední řadě je pak pozornost zaměřena na terapeutického psa. Jaké musí mít povahové rysy, na co musí být připravený a jak nejlépe vybrat štěně za využití testů osobnosti štěňat. V praktické části práce se zabývám zapojením canisterapie na základní škole a speciální škole pro děti s postižením. Výsledky z pozorování a vyhodnocení prospěšnosti canisterapie ve výuce jsou popsané v závěru práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.