|
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
|
|
Návrh předpjaté nádrže
Štramberský, Martin ; Sliwka, Pavel (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je statický návrh předpjaté nádrže pro ropné látky, studie řešení vhodného tvaru skořepiny a jejího vzepětí pro zastřešení a studie vlivu uložení vnitřní stěny nádrže na velikost vnitřních sil. Je provedeno stanovení vnitřních modelovým řešením metodou konečných prvků v programu Scia Engineering 2013 a na základě toho nadimenzování nosných částí nádrže. Je proveden výpočet vodorovného předpětí dolního věnce skořepiny a vnitřní nosné stěny. Všechny konstrukční části jsou posouzeny na 1. mezní stav únosnosti a na 2. mezní stav použitelnosti (vznik trhlin, omezení napětí v betonu a předpínací výztuži). Stávající vnější stěna je posouzena pouze na mezní stav únosnosti. Součástí diplomové práce je i výkresová dokumentace, průvodní zpráva a technická zpráva. Cílem bylo navrhnout nádrž bez vzniku trhlin v betonu tak, aby svislá stěna byla předepnuta pouze ve vodorovném směru. K tomu návrh optimálního zastřešení nádrže.
|
|
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
|
|
Víceprvková zavěšení vozidel BMW
Zicha, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší moderních typů zavěšení u osobních automobilů s důrazem na víceprvková zavěšení a konstrukčním návrhem spodního ramene zadní nápravy vozu BMW 3series generace E46 umožňujícího změnu odklonu nad rámec možností sériového ramene.
|
|
Zařízení pro měření geometrie kol
Kliš, Kamil ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zařízením pro měření geometrie kol. V úvodu bakalářské práce jsou uvedeny základní parametry geometrie podvozku vozidla. Následně jsou popsána jednotlivá zařízení pro měření geometrie kol. Poslední části jsem se zabýval moderními trendy a vývojem zařízení pro měření geometrie kol.
|
| |
| |
|
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
|
|
Víceprvková zavěšení vozidel BMW
Zicha, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší moderních typů zavěšení u osobních automobilů s důrazem na víceprvková zavěšení a konstrukčním návrhem spodního ramene zadní nápravy vozu BMW 3series generace E46 umožňujícího změnu odklonu nad rámec možností sériového ramene.
|
|
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
|