|
Jeho Blahorodí, ctihodný nakladatel a knihkupec Ignác Leopold Kober (Nakladatelství I. L. Kober v letech 1845-1896)
JUKL, Jan
Předkládaná diplomová práce pojednává o nakladateli a knihkupci Ignáci Leopoldu Koberovi a vývoji jeho podniku v letech 1846 {--} 1866 v kontextu české společnosti druhé poloviny 19. století. Hlavní důraz je kladen na život I. L. Kobra a jeho vliv na soudobou českou kulturu a vzdělanost, zabývá se charakteristikou produkce jím vydávané, významná pozornost je věnována seznámení s příběhem Koberova největšího díla Slovníku naučného a jeho významu pro českou vzdělanost. Příběh Ignáce Leopolda Kobra, prvního českého moderního nakladatele, je v současné době nezpracován a téměř zapomenut, tento stav se pokouší práce alespoň částečně napravit. Cílem je představit nakladatelovu osobu jako muže, jež dovršil dílo doby staré, aby tak položil základ době nové.
|
|
Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům
Fejfarová, Adéla ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Zavřelová, Monika (oponent)
Diplomová práce pojednává o knižním influencerství a jeho využití nakladateli a knihkupci jako marketingového nástroje. Práce představuje tento novodobý fenomén, jeho charakteristiku, principy, nejvýznamnější knižní influencery v České republice a online prostředí, kde knižní influenceři působí. Cílem diplomové práce bylo zjistit principy a podmínky spolupráce mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, vzájemné vztahy a působení online obsahu knižních influencerů na čtenáře. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření se šesti knižními influencery, osmi nakladateli, dvěma knihkupci a 662 čtenáři. Výzkumná část nám ukazuje, jak tyto spolupráce fungují v praxi, zda je to klíčový nástroj marketingu pro nakladatele a knihkupce, jak se bude do budoucna vyvíjet a jaké postoje ke knižnímu influencerství mají všechny tři zkoumané skupiny. Výzkum se zároveň dotýká i otázky stírání rozdílů mezi knižními influencery a literárními kritiky, kde můžeme zaznamenat značné neporozumění knižním influencerům ze strany literárních kritiků a rivalitu vůči nim. V závěru jsou formulovány konkrétní předpoklady vývoje do budoucna a aktuální trendy i nedostatky, které by měly být zlepšeny či odstraněny jak ze strany knižních influencerů, tak ze strany nakladatelů a knihkupců.
|
|
Jaroslav Pospíšil - tiskař, nakladatel a knihkupec
Hautková, Monika ; Voit, Petr (vedoucí práce) ; Šípek, Richard (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zaměřuje na zmapování profesní činnosti Jaroslava Pospíšila. Stručně představí rodinu Pospíšilů od Jana Hostivíta Pospíšila, který rodinnou firmu založil, až k Jaroslavovu nástupci Jaroslavovi Pospíšilovi ml. Značná pozornost bude věnována zejména skladbě edičního programu. Neopomenuty nezůstanou ani Pospíšilovy společenské funkce, např. v Grémiu knihkupců a nakladatelů. Klíčová slova: Nakladatelství a vydavatelství, knihtiskařství, knihkupectví, nakladatelé a vydavatelé, knihkupci, knižní kultura, nakladatelské katalogy, knihy, kultura a společnost, četba
|