Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Fojtů, Kevin ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulací vozidla s různými geometrickými úpravami s nenulovým náběhem proudění. Cílem práce je vyhodnocení působení bočního větru pro jednotlivé verze vozidla spolu s validací těchto dat s naměřenými daty z aerodynamického tunelu. Poslední řešenou částí práce je analýza proudového pole.
Přechodové jevy v aerodynamice vozidel
Kroupa, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přechodovými jevy v aerodynamice vozidel a cílem je vysvětlení a návrh mechanismů těchto jevů. První část zkoumá přechodové jevy během poryvů bočního větru. Druhá část zkoumá nestacionární rozložení povrchového tlaku kolem vozidla během míjení a předjíždění. Závěrečná část se zabývá přechodovými jevy při klopení karoserie.
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.
CFD simulace poryvu bočního větru
Kroupa, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním nestacionárních aerodynamických jevů při průjezdu vozidla poryvem bočního větru. V první části byla pro CFD simulace vytvořena funkce popisující průběh boční složky rychlosti v čase a prostoru. V další části byl srovnán kontinuální poryv s trapézovým poryvem. Srovnání nestacionárních a kvazi-stacionárních průběhů aerodynamických silových účinků pomocí anulovaných sil, povrchového tlaku vozidla a proudového pole kolem vozidla bylo úkolem další části. V předposlední části bylo zkoumáno nestacionární chování odporové síly a na závěr byl zkoumán vliv zadní části geometrie na nestacionární jevy.
Vliv větru na provoz letišť v ČR
Švec, Michal ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přízemním větrem, tedy větrem, který ovlivňuje, případně i omezuje vzlety a odlety letadel. Nejprve se zmiňuje o meteorologických příčinách větru, jeho charakteristikách v atmosféře, vlivem zemského povrchu na něj a dále pro letectví nebezpečnými meteorologickými jevy, které vítr způsobuje. V další části je pojednáno o měření větru na letištích z obecného a poté i praktického hlediska, které zahrnuje především dnes používané přístroje k jeho měření. Je popsána problematika složek větru a jejich vliv na vzlety a přistání letounů, větru v meteorologických zprávách a předpovědích a systému AWOS. Poté byl vyhodnocen vítr na letišti v Karlových Varech podle popsaných měřítek a postupů.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Fojtů, Kevin ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulací vozidla s různými geometrickými úpravami s nenulovým náběhem proudění. Cílem práce je vyhodnocení působení bočního větru pro jednotlivé verze vozidla spolu s validací těchto dat s naměřenými daty z aerodynamického tunelu. Poslední řešenou částí práce je analýza proudového pole.
CFD simulace poryvu bočního větru
Kroupa, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním nestacionárních aerodynamických jevů při průjezdu vozidla poryvem bočního větru. V první části byla pro CFD simulace vytvořena funkce popisující průběh boční složky rychlosti v čase a prostoru. V další části byl srovnán kontinuální poryv s trapézovým poryvem. Srovnání nestacionárních a kvazi-stacionárních průběhů aerodynamických silových účinků pomocí anulovaných sil, povrchového tlaku vozidla a proudového pole kolem vozidla bylo úkolem další části. V předposlední části bylo zkoumáno nestacionární chování odporové síly a na závěr byl zkoumán vliv zadní části geometrie na nestacionární jevy.
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.
Přechodové jevy v aerodynamice vozidel
Kroupa, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přechodovými jevy v aerodynamice vozidel a cílem je vysvětlení a návrh mechanismů těchto jevů. První část zkoumá přechodové jevy během poryvů bočního větru. Druhá část zkoumá nestacionární rozložení povrchového tlaku kolem vozidla během míjení a předjíždění. Závěrečná část se zabývá přechodovými jevy při klopení karoserie.
Vliv větru na provoz letišť v ČR
Švec, Michal ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přízemním větrem, tedy větrem, který ovlivňuje, případně i omezuje vzlety a odlety letadel. Nejprve se zmiňuje o meteorologických příčinách větru, jeho charakteristikách v atmosféře, vlivem zemského povrchu na něj a dále pro letectví nebezpečnými meteorologickými jevy, které vítr způsobuje. V další části je pojednáno o měření větru na letištích z obecného a poté i praktického hlediska, které zahrnuje především dnes používané přístroje k jeho měření. Je popsána problematika složek větru a jejich vliv na vzlety a přistání letounů, větru v meteorologických zprávách a předpovědích a systému AWOS. Poté byl vyhodnocen vítr na letišti v Karlových Varech podle popsaných měřítek a postupů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.