Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svařitelnost ocelí pro výrobu rámů jízdních kol
Grim, Robert ; Richter, Tomáš (oponent) ; Vaněk, Mojmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ocelové materiály používané pro výrobu rámů jízdních kol. Slitiny jsou zde rozebrány nejen z hlediska svých mechanických vlastností, ale také svařitelnosti. Ocelové materiály jsou rozděleny do tří skupin podle předních výrobců rámových sad. U vybraných slitin s obchodním názvem je přiřazen ekvivalentní normovaný materiál volený podle chemického složení. Svařitelnost jednotlivých ocelí je rozdělena do kapitol podle mechanických vlastností a struktury. V práci je dále uvedeno, proč je upřednostněno svařování rámů metodou TIG a jaké jsou její hlavní výhody.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
Welding of bike frames
Kotrík, Marcel ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
In my bachelor thesis I elaborated an overview of suitable materials for the manufacturing of bicycle frames. Most preferred materials for mass production of bicycle frames are cured aluminum alloys. The best method for joining aluminum tubular frame construction is fusion welding at robot lines in a protective atmosphere of inert gas. We measured the hardness of the welded metal, heat affected zone and base material at the weld of the bicycle frame. Values are very similar in all areas, so the whole frame structure was cured. We welded a test weld, using TIG method. Hardness of the test weld is about 24.5 % lower, than hardness of the weld from manufacturer. Hardness of the heat affected zone is even lower. The curing of the whole frame construction is therefore very important. There is a concentration cavity in the cut of the weld from manufacturer and the root of the weld is not welded all over. The same defects are in the cuts of our test welds, there is also porosity in one of the test welds. But the test weld is satisfying, despite the defects.
Stroj pro hydroforming trubek z neželezných kovů
Ocelík, Jakub ; Holub, Michal (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou netradiční technologie tváření vysokotlakou kapalinou – hydroforming. Jsou rozebrány faktory mající vliv na průběh tvářecího procesu a jejich vhodné řešení při konstrukci stroje. Je proveden rozbor stavu a možností technologie hydroformingu trubek v současnosti. Cílem práce je navrhnout nový stroj pro hydroforming trubek s využitím při výrobě rámů jízdních kol. Stroj má být určen pro výrobu sérií do 1000 kusů. Na základě výpočtů a rozboru technologie je vybráno nejvhodnější řešení konstrukce. Navržený stroj je modulární koncepce s multiplikací tlaku tvářecí kapaliny přímo v dutině tvářeného dílu. Nevyužívá vysokotlakého čerpadla tvářecí kapaliny, používaného u běžných strojů pro hydroforming trubek. Tím je dosaženo snížení pořizovacích nákladů na stroj a cíl práce je splněn.
Povrchové úpravy rámů jízdních kol
Kulhánek, Jaroslav ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Závěrečná práce je souhrnem metod povrchové úpravy rámů jízdních kol, s popisem jednotlivých možností úpravy a technologií při této závěrečné fázi použité u povrchové úpravy rámů jízdních kol. Obsahuje návrh autora na postup povrchové úpravy rámu jím navrženým.
Welding of bike frames
Kotrík, Marcel ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
In my bachelor thesis I elaborated an overview of suitable materials for the manufacturing of bicycle frames. Most preferred materials for mass production of bicycle frames are cured aluminum alloys. The best method for joining aluminum tubular frame construction is fusion welding at robot lines in a protective atmosphere of inert gas. We measured the hardness of the welded metal, heat affected zone and base material at the weld of the bicycle frame. Values are very similar in all areas, so the whole frame structure was cured. We welded a test weld, using TIG method. Hardness of the test weld is about 24.5 % lower, than hardness of the weld from manufacturer. Hardness of the heat affected zone is even lower. The curing of the whole frame construction is therefore very important. There is a concentration cavity in the cut of the weld from manufacturer and the root of the weld is not welded all over. The same defects are in the cuts of our test welds, there is also porosity in one of the test welds. But the test weld is satisfying, despite the defects.
Stroj pro hydroforming trubek z neželezných kovů
Ocelík, Jakub ; Holub, Michal (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou netradiční technologie tváření vysokotlakou kapalinou – hydroforming. Jsou rozebrány faktory mající vliv na průběh tvářecího procesu a jejich vhodné řešení při konstrukci stroje. Je proveden rozbor stavu a možností technologie hydroformingu trubek v současnosti. Cílem práce je navrhnout nový stroj pro hydroforming trubek s využitím při výrobě rámů jízdních kol. Stroj má být určen pro výrobu sérií do 1000 kusů. Na základě výpočtů a rozboru technologie je vybráno nejvhodnější řešení konstrukce. Navržený stroj je modulární koncepce s multiplikací tlaku tvářecí kapaliny přímo v dutině tvářeného dílu. Nevyužívá vysokotlakého čerpadla tvářecí kapaliny, používaného u běžných strojů pro hydroforming trubek. Tím je dosaženo snížení pořizovacích nákladů na stroj a cíl práce je splněn.
Svařitelnost ocelí pro výrobu rámů jízdních kol
Grim, Robert ; Richter, Tomáš (oponent) ; Vaněk, Mojmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ocelové materiály používané pro výrobu rámů jízdních kol. Slitiny jsou zde rozebrány nejen z hlediska svých mechanických vlastností, ale také svařitelnosti. Ocelové materiály jsou rozděleny do tří skupin podle předních výrobců rámových sad. U vybraných slitin s obchodním názvem je přiřazen ekvivalentní normovaný materiál volený podle chemického složení. Svařitelnost jednotlivých ocelí je rozdělena do kapitol podle mechanických vlastností a struktury. V práci je dále uvedeno, proč je upřednostněno svařování rámů metodou TIG a jaké jsou její hlavní výhody.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
Povrchové úpravy rámů jízdních kol
Kulhánek, Jaroslav ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Závěrečná práce je souhrnem metod povrchové úpravy rámů jízdních kol, s popisem jednotlivých možností úpravy a technologií při této závěrečné fázi použité u povrchové úpravy rámů jízdních kol. Obsahuje návrh autora na postup povrchové úpravy rámu jím navrženým.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.