Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Právní regulace bezpilotních letadel
Bušek, Rostislav ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Právní regulace bezpilotních letadel Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní regulaci bezpilotních letadel s důrazem na evropský právní rámec a správní praxi Úřadu pro civilní letectví. Cílem práce je poskytnout výklad jednotlivých pojmů jako je bezpilotní letadlo a bezpilotní systém, vymezit jednotlivé třídy bezpilotních systémů a kategorizovat jednotlivé druhy provozu. Práce je členěna na osm kapitol. První kapitola se věnuje historii a umožňuje vykládat současnou právní úpravu s ohledem na její vývoj. V rámci druhé kapitoly jsou popsány tři úrovně právního rámce, který se skládá z mezinárodního práva, práva Evropské unie a vnitrostátního práva. V této kapitole je kladen důraz na mezinárodní organizace působící v odvětví civilního letectví a na jejich společné cíle. Třetí kapitola detailně popisuje základní pojmy bezpilotního letectví a porovnává jejich vymezení v různých dokumentech. Čtvrtá kapitola se zabývá výrobou, uváděním na trh a třídami bezpilotních systémů. Dále rozebírá povinnosti výrobců, dovozců a distributorů bezpilotních systémů. Pátá kapitola pojednává o provozu bezpilotních systémů a kategorizaci jednotlivých provozů s důrazem na jejich komparaci. Především je pak kladen důraz na otevřenou a specifickou kategorii. V šesté kapitole je definován vzdušný prostor České republiky a...
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.