|
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
|
|
Právní regulace bezpilotních letadel
Bušek, Rostislav ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Právní regulace bezpilotních letadel Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o právní regulaci bezpilotních letadel s důrazem na evropský právní rámec a správní praxi Úřadu pro civilní letectví. Cílem práce je poskytnout výklad jednotlivých pojmů jako je bezpilotní letadlo a bezpilotní systém, vymezit jednotlivé třídy bezpilotních systémů a kategorizovat jednotlivé druhy provozu. Práce je členěna na osm kapitol. První kapitola se věnuje historii a umožňuje vykládat současnou právní úpravu s ohledem na její vývoj. V rámci druhé kapitoly jsou popsány tři úrovně právního rámce, který se skládá z mezinárodního práva, práva Evropské unie a vnitrostátního práva. V této kapitole je kladen důraz na mezinárodní organizace působící v odvětví civilního letectví a na jejich společné cíle. Třetí kapitola detailně popisuje základní pojmy bezpilotního letectví a porovnává jejich vymezení v různých dokumentech. Čtvrtá kapitola se zabývá výrobou, uváděním na trh a třídami bezpilotních systémů. Dále rozebírá povinnosti výrobců, dovozců a distributorů bezpilotních systémů. Pátá kapitola pojednává o provozu bezpilotních systémů a kategorizaci jednotlivých provozů s důrazem na jejich komparaci. Především je pak kladen důraz na otevřenou a specifickou kategorii. V šesté kapitole je definován vzdušný prostor České republiky a...
|
|
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
|