Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept závodního vozu pro autokros
Dobrovolný, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Bezpečnostní rám závodního vozu
Sedlář, Jiří ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o zvýšení ochrany posádky závodního automobilu provedením změn v jeho bezpečnostní konstrukci dle současných bezpečnostních předpisů. K posouzení navržených možností konstrukcí bylo použito metody konečných prvků. Výsledkem práce jsou jednotlivé varianty s rozdílnými prvky rámu, které mají za úkol zvýšit bezpečnost daného závodního automobilu.
Elektrické terénní vozidlo pro děti
Dostálová, Adéla ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh elektrického terénního vozidla pro děti, jehož koncepce má připomínat závodní buggy. Pohonem tohoto vozidla bude elektromotor napájený bateriemi. Výstupem práce je celkový koncepční návrh, konstrukční navržení bezpečnostního rámu a příslušenství. Bezpečnostní rám bude podroben homologační zkoušce. Návrh buggy je podroben cenovému odhadu.
Koncept závodního vozu pro autokros
Dobrovolný, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Bezpečnostní rám závodního vozu
Sedlář, Jiří ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o zvýšení ochrany posádky závodního automobilu provedením změn v jeho bezpečnostní konstrukci dle současných bezpečnostních předpisů. K posouzení navržených možností konstrukcí bylo použito metody konečných prvků. Výsledkem práce jsou jednotlivé varianty s rozdílnými prvky rámu, které mají za úkol zvýšit bezpečnost daného závodního automobilu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.