Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv tzv. „Ikea“ efektu na spotřebitele generace Y
Hochvaldová, Jana
Hochvaldová, J. Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Tato diplomová práce se věnuje působení „Ikea“ efektu na spotřebitele. Pojem „Ikea“ efekt je označován jako skutečnost, kdy lidé přiznávají vyšší hodnotu pro-duktům, na jejichž sestavení se nějakým způsobem podíleli, ve srovnání se stejný-mi produkty, na jejichž kompletaci se nepodíleli. Literární rešerše se zabývá spo-třebitelským chováním a behaviorální ekonomií, které je „Ikea“ efekt součástí. V analytické části diplomové práce je provedena analýza dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů, které výsledky dotazníku rozšiřují. Tyto výsledky jsou následně dány do kontextu s poznatky, které byly získány literární rešerší, a na základě těchto výsledků jsou pak sestaveny doporučení pro firmy, které mohou působení „Ikea“ efektu využít ve své marketingové a obchodní strategii.
Decoy pricing
Evgenyeva, Ekaterina
Evgenyeva, E. Decoy pricing. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Tato diplomová práce se věnuje kognitivní předpojatosti Decoy pri-cing, která je v poslední době předmětem zájmu společností působících v retailu. V literární rešerši jsou podrobně rozebrány principy působení decoy efektu na spotřebitelské chování, zohledněny poznatky z výzkumů a experimentů. Analytic-ká část práce je zaměřená na zkoumání souvislosti volby respondentů s příslušností ke generaci, pohlaví, skupině produktu a dalším faktorům. Po sta-novení všeobecných závěru vyplývajících z dotazníkového šetření a sestavených Logit modelů je věnována pozornost generaci Z. Eye-trackingový experiment roz-šiřuje hranice a možnosti výzkumu, ukazuje hodnoty, které za normálních okol-ností není možné sehnat. Jsou sestaveny teplotní mapy, analyzovaná oblast zájmu a stimuly. Výsledky experimentu jsou doplněny hloubkovými rozhovory s respondenty, které jsou plné neočekávaných zjištění a poznatků. V závěrečné části dochází k porovnání výsledků s informacemi a experimenty popsanými v literárním přehledu této diplomové práce. Na základě výsledků experimentů a zjištěných poznatku je vytvořeno doporučení pro společnosti, které se rozhodnou použít cenovou strategii Decoy pricing na českém trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.