Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie ekologického dopadu výroby, provozu a likvidace různých typů automobilů
Kutnar, Václav ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
V zájmu snížení emisí skleníkových plynů se státy zaměřily (mimo jiné) na automobilovou dopravu. Existují však různé druhy pohonu automobilů a každý z nich produkuje v různých částech svého životního cyklu jiné množství emisí, které se navíc v jednotlivých státech liší. Znalost přesných a srovnatelných hodnot je nezbytná pro rozhodování o tom, jak tyto emise co nejefektivněji a nejekonomičtěji snížit. Existující studie se často zaměřují pouze na jednu část životního cyklu a/nebo nejsou lokalizovány na konkrétní stát. Tato studie analyzuje celý životní cyklus vozidla a jeho paliva nebo energie pro vozidlo vyrobené, provozované a recyklované v České republice. Vychází z existujících studií doplněných o údaje státních orgánů, výrobců vozidel a vlastní výpočty. Bylo zjištěno, že v České republice má v porovnání s vozidlem se spalovacím benzínovým motorem (ICEVg) elektromobil (BEV) o 33 % nižší celkové emise skleníkových plynů a vozidlo s vodíkovými palivovými články (FCEV) o 19 % nižší. Vozidlo se spalovacím motorem má však nižší emise již při výrobě, a proto jsou jeho kumulativní emise nižší než u elektromobilu do 70 000 ujetých km a u vozidla s vodíkovými palivovými články do 111 000 km.
Technicko-ekonomické porovnání elektroauta a vodíkového automobilu
Lašák, Ondřej ; Sitek, Tomáš (oponent) ; Elbl, Patrik (vedoucí práce)
Moderní lidská společnost prošla překotným technologickým vývojem a v jeho důsledku začalo lidstvo měnit klima planety Země. Výsledkem je rostoucí průměrná teplota na celé planetě a hrozí, že některé oblasti přestanou být obyvatelné. Jednou z příčin globálního oteplování jsou vysoké emise CO2 vznikající mimo jiné i v dopravě. Proto probíhá odklon dopravy od fosilních paliv na alternativní nosiče energie jako je vodík nebo na přímé využívání elektřiny. Cílem této práce je porovnat vodíkový automobil a bateriový elektromobil z hlediska emisní a energetické náročnosti. V poslední části jsou přiblíženy ekonomické náklady na transformaci osobní dopravy na tato nová paliva. Srovnání zahrnuje současné podmínky i výhled do budoucnosti.
Modelování energetických toků v obci s bateriovými systémy
Řehořek, Tomáš ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá bateriovými systémy a možnostmi jejich využití hlavně ve spojení s FVE pro domácí účely, částečně pak pro síťové účely. Dále se práce zabývá dopady zvýšeného počtu BEV na zatížení. Cílem práce je nasimulovat a zkoumat výkonové toky, v rámci vybrané sítě při zvýšeném počtu FVE ve spojení s bateriovými systémy. Výpočet výkonových toků je prováděn v programu OpenDSS a vstupní data pro simulace jsou vytvářena v programu Matlab. Teoretická část práce popisuje technologie bateriových systémů a způsob jejich provozu. Částečně se dotýká i využití bateriových systémů pro síťové využití. V praktické části je provedeno vyhodnocení simulací zkoumající možnosti bateriových systémů limitovat špičky přebytků generované energie. Zároveň je zkoumán dopad zvýšeného zatížení způsobeného dobíjením BEV a možnosti bateriových systémů na snížení tohoto zatížení.
Design nákladního automobilu s elektrickým pohonem
Blahynka, Roman ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nákladního automobilu s bateriovým elektrickým pohonem. Prezentovaný návrh představuje řešení zohledňující technické náležitosti vozidla, ergonomické potřeby posádky a estetické požadavky na vzhled moderního dopravního prostředku. Vzhledem ke zvolenému pohonu se jedná o řešení navrhované s výhledem 10 až 15 let do budoucna. V souladu se stanovenými cíli vozidlo nabízí neotřelý vzhled, který se snaží konkrétními prvky charakterizovat elektrický pohon, zahrnuje technická řešení, která jsou již k dispozici nebo jsou v současné době vyvíjena, a optimalizuje ergonomii používání pro maximální pohodlí a bezpečnost uživatelů.
Technicko-ekonomické porovnání elektroauta a vodíkového automobilu
Lašák, Ondřej ; Sitek, Tomáš (oponent) ; Elbl, Patrik (vedoucí práce)
Moderní lidská společnost prošla překotným technologickým vývojem a v jeho důsledku začalo lidstvo měnit klima planety Země. Výsledkem je rostoucí průměrná teplota na celé planetě a hrozí, že některé oblasti přestanou být obyvatelné. Jednou z příčin globálního oteplování jsou vysoké emise CO2 vznikající mimo jiné i v dopravě. Proto probíhá odklon dopravy od fosilních paliv na alternativní nosiče energie jako je vodík nebo na přímé využívání elektřiny. Cílem této práce je porovnat vodíkový automobil a bateriový elektromobil z hlediska emisní a energetické náročnosti. V poslední části jsou přiblíženy ekonomické náklady na transformaci osobní dopravy na tato nová paliva. Srovnání zahrnuje současné podmínky i výhled do budoucnosti.
Role of battery capacity in charging habits of battery electric vehicle users
Řehořek, T.
This paper is focused on the role of battery capacity in charging habits of battery electric vehicle (BEV) users. For this purpose, a simulation that mimics the users’ behavior was created. Using this simulation, the differences in charging frequencies in vehicles with different battery capacities were studied. Using the same simulation, a load shape of power demand was derived that showcases how the technological advances in regard to increased battery capacities may affect this power demand.
Modelování energetických toků v obci s bateriovými systémy
Řehořek, Tomáš ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá bateriovými systémy a možnostmi jejich využití hlavně ve spojení s FVE pro domácí účely, částečně pak pro síťové účely. Dále se práce zabývá dopady zvýšeného počtu BEV na zatížení. Cílem práce je nasimulovat a zkoumat výkonové toky, v rámci vybrané sítě při zvýšeném počtu FVE ve spojení s bateriovými systémy. Výpočet výkonových toků je prováděn v programu OpenDSS a vstupní data pro simulace jsou vytvářena v programu Matlab. Teoretická část práce popisuje technologie bateriových systémů a způsob jejich provozu. Částečně se dotýká i využití bateriových systémů pro síťové využití. V praktické části je provedeno vyhodnocení simulací zkoumající možnosti bateriových systémů limitovat špičky přebytků generované energie. Zároveň je zkoumán dopad zvýšeného zatížení způsobeného dobíjením BEV a možnosti bateriových systémů na snížení tohoto zatížení.
Design nákladního automobilu s elektrickým pohonem
Blahynka, Roman ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nákladního automobilu s bateriovým elektrickým pohonem. Prezentovaný návrh představuje řešení zohledňující technické náležitosti vozidla, ergonomické potřeby posádky a estetické požadavky na vzhled moderního dopravního prostředku. Vzhledem ke zvolenému pohonu se jedná o řešení navrhované s výhledem 10 až 15 let do budoucna. V souladu se stanovenými cíli vozidlo nabízí neotřelý vzhled, který se snaží konkrétními prvky charakterizovat elektrický pohon, zahrnuje technická řešení, která jsou již k dispozici nebo jsou v současné době vyvíjena, a optimalizuje ergonomii používání pro maximální pohodlí a bezpečnost uživatelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.