Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování prostorové akustiky
Bernát, Michal ; Balík, Miroslav (oponent) ; Míča, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá geometrickými modelovacími metodami a jejich implementací v~prostředí Octave (Matlab), které je pro praktickou realizaci ideální. V první části je práce zaměřena na velmi zjednodušenou metodu zrcadlových zdrojů, která je schopna vypočítat a vykreslit impulzní odezvu pravoúhlých 2D místností. V další části je věnována pozornost metodě stejné, avšak rozšířené o možnost simulace trojrozměrných místností ve tvaru mnohostěnných hranolů. Nejdřívě je vysvětlena z hlediska teoretického a matematického, následně je i podrobně zdokumentována její implementace. Metoda rozšířená dokáže kromě grafického znázornění impulzní charakteristiky také vygenerovat její zvukovou reprezentaci a následně ji využít pro auralizaci, které je dosaženo za pomoci konvoluce definovaného vstupního zvuku s výslednou impulzní odezvou. K oběma metodám je uveden příklad použítí včetně vysvětlujících obrazových znázornění.
Aplikace pro simulaci akustiky místnosti
Krbila, Martin ; Szőke, Igor (oponent) ; Mošner, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací akustiky místností. V práci jsou nejprve teoreticky popsány existující přístupy k simulaci akustiky a srovnány jejich přednosti a nevýhody. K výpočtu odezvy místnosti bylo implementováno několik geometrických metod jako ray tracing a obrazová metoda, ale i kombinace těchto metod. Byla vytvořena aplikace s grafickým i textovým uživatelským rozhraním, která umožňuje provést simulaci v místnosti libovolného tvaru. Aplikace také umožňuje získat odezvu ve formě zvukového souboru, znázornit uživateli výsledky a postup simulace a provést auralizaci. Výstupy simulace byly porovnány s naměřenými odezvami skutečných místností. Při porovnání se ukázalo, že nejvyšší přesnosti z implementovaných metod dosahuje hybridní metoda ve středních nebo větších prázdných místnostech.
Hardware pro auralizaci impulsových odezev prostoru
Martin, Martin ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá akustikou místností pro zvukové post-produkční činnosti a jejich simulací, za účelem redukce potřeby akustických úprav místností a specializovaného poslechového zařízení na hardwarovou jednotku a sluchátka - konkrétně vytvořením hardwarového produktu pro auralizaci impulsních odezev místností.
Aplikace pro simulaci akustiky místnosti
Krbila, Martin ; Szőke, Igor (oponent) ; Mošner, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací akustiky místností. V práci jsou nejprve teoreticky popsány existující přístupy k simulaci akustiky a srovnány jejich přednosti a nevýhody. K výpočtu odezvy místnosti bylo implementováno několik geometrických metod jako ray tracing a obrazová metoda, ale i kombinace těchto metod. Byla vytvořena aplikace s grafickým i textovým uživatelským rozhraním, která umožňuje provést simulaci v místnosti libovolného tvaru. Aplikace také umožňuje získat odezvu ve formě zvukového souboru, znázornit uživateli výsledky a postup simulace a provést auralizaci. Výstupy simulace byly porovnány s naměřenými odezvami skutečných místností. Při porovnání se ukázalo, že nejvyšší přesnosti z implementovaných metod dosahuje hybridní metoda ve středních nebo větších prázdných místnostech.
Hardware pro auralizaci impulsových odezev prostoru
Martin, Martin ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá akustikou místností pro zvukové post-produkční činnosti a jejich simulací, za účelem redukce potřeby akustických úprav místností a specializovaného poslechového zařízení na hardwarovou jednotku a sluchátka - konkrétně vytvořením hardwarového produktu pro auralizaci impulsních odezev místností.
Modelování prostorové akustiky
Bernát, Michal ; Balík, Miroslav (oponent) ; Míča, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá geometrickými modelovacími metodami a jejich implementací v~prostředí Octave (Matlab), které je pro praktickou realizaci ideální. V první části je práce zaměřena na velmi zjednodušenou metodu zrcadlových zdrojů, která je schopna vypočítat a vykreslit impulzní odezvu pravoúhlých 2D místností. V další části je věnována pozornost metodě stejné, avšak rozšířené o možnost simulace trojrozměrných místností ve tvaru mnohostěnných hranolů. Nejdřívě je vysvětlena z hlediska teoretického a matematického, následně je i podrobně zdokumentována její implementace. Metoda rozšířená dokáže kromě grafického znázornění impulzní charakteristiky také vygenerovat její zvukovou reprezentaci a následně ji využít pro auralizaci, které je dosaženo za pomoci konvoluce definovaného vstupního zvuku s výslednou impulzní odezvou. K oběma metodám je uveden příklad použítí včetně vysvětlujících obrazových znázornění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.