Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité
Velflová, Lucie ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité Abstrakt Cílem diplomové práce na téma díla audiovizuálního a děl a výkonů audiovizuálně užitých je vymezení stěžejních institutů české právní úpravy audiovize. Především se zaměřuje na soukromoprávní instituty autorského práva, ale je zde ve stručnosti zmíněna také regulace veřejnoprávní, a to v oblasti veřejné podpory audiovize, reklamy a médií nebo přestupkové a trestní odpovědnosti za porušení nebo ohrožení práv k duševnímu vlastnictví. Důraz je přitom kladen na vymezení duševního vlastnictví v audiovizi jakožto předmětů autorskoprávní ochrany a na vymezení subjektů, které se audiovizuální tvorby a produkce účastní. První část práce se věnuje vymezení základních autorskoprávních institutů českého právního řádu, pramenů práva relevantních z hlediska audiovize a ve stručnosti také institutu kolektivní správy práv v České republice. Druhá část je věnována vlastnímu jádru této práce. Její první kapitola vymezuje pojem autorské dílo, následně se zabývá pojmem děl audiovizuálních a jejich tříděním, přičemž je zmíněn také pojem díla multimediálního a otázka zařazení videoher mezi audiovizuální díla, a na konci kapitoly jsou vymezena díla a výkony audiovizuálně užité. Druhá kapitola této části se věnuje subjektům, které se podílí na vzniku a hospodářském...
Nový fenomén v audiovizuální tvorbě? Komparace atraktivity 360 stupňového videa oproti normálnímu videu
Svoboda, Adam ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá oblastí audiovizuální tvorby, a to konkrétně videem zpracovaným ve 360ř formátu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsaná historie a vývoj formátu. Dále se zde nachází zmapování dosavadního využití tohoto formátu v praxi. Druhá, praktická část práce, se věnuje výzkumu zaleženého na rozdílů v diváckém vnímání. Za účelem výzkumu byl zhotoven video materiál, který sloužil jako hlavní východisko zkoumání. Respondenti byli podrobeni kvalitativnímu výzkumu, který se skládal ze dvou částí. První část byl dotazník související s obsahem, který byl respondentům přehrán ve videu, a druhá část bylo současné pozorování respondentů přitom, když sledovali videa. Práce přináší zajímavé výsledky v oblasti komparace klasického formátu videa a 360ř videa, a zároveň také poznatky, které řeší otázku, jakým směrem se dá v produkci 360ř videí v budoucnosti ubírat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.