Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita života dospělých s ADHD
Česlová, Karolína ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou) v dospělé populaci s cílem zjistit, jakým způsobem se projevuje tato porucha v každodenním životě dospělého jedince, zda mu jej ovlivňuje a v jaké míře. Formou strukturovaného dotazníku s možnostmi výběru byly získány informace od 37 již diagnostikovaných dospělých žen a mužů, kteří se do výzkumu dobrovolně zapojili. Získané poznatky pak byly zhodnoceny, porovnány s dostupnými informacemi a přispěly i k odpovědím na otázky, nad kterými jsem se zamýšlela již dříve. Díky odpovědím a jejich bližšímu zkoumání od takto diagnostikovaných osob, se ukazuje, že tato porucha jim do běžného života zasahuje, ovlivňuje jejich počínání i samotnou kvalitu života. Samotné povědomí jak laické, tak zčásti i odborné veřejnosti, o ADHD v dospělosti je stále poměrně nízké,
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
Rodina a dítě se syndromem hyperaktivity s poruchou pozornosti
KOKEŠOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce s názvem Rodina a dítě se syndromem hyperaktivity s poruchou pozornosti (dále jen dítě s ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorders) se zabývá problémy rodin, které vychovávají, pečují a starají se o dítě s ADHD. Cílem práce je zmapovat život rodiny s dítětem se syndrom ADHD. Dále popsat, jak rodina vnímá chování okolí k ní samé, jak dítě se syndromem ADHD zasahuje do života jeho sourozenců a sociálního fungování celé rodiny. V diplomové práci byla stanovena jedna otázka, a to "Jaký je život rodiny s dítětem s ADHD". Teoretická část práce popisuje syndrom ADHD, jak je možné ovlivnit projevy ADHD a jaké jsou současné léčebné přístupy u dětí i dospělých. Dále se teoretická část zabývá možností vzdělávání dětí s ADHD, rodinnými vztahy a možnými společensky nebezpečnými jevy u dětí i u dospělých ovlivněných syndromem ADHD. Pro empirickou část práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, technikou polostrukturovaného rozhovoru o 26 otázkách, s matkami 7 dětí, které trpí syndromem ADHD. Otázky se týkaly sociálního fungování rodiny a rodinného života. Z výsledků vyplynulo, že rodinný život, kde je dítě s ADHD, je tímto syndromem velmi ovlivněn. Děti se syndromem potřebují větší péči než ostatní děti v rodině, což způsobuje neklid a nevyrovnaný vztah mezi sourozenci. Děti se syndromem nedosahují výsledků, které by odpovídaly jejich inteligenci, zaostávají za svými možnostmi. U starších dětí byly zjištěny i společensky nebezpečné jevy, jako je závislost na tabákových výrobcích či užíváním drog. I pohled okolí na rodinu je často negativní. Práce může být přínosem pro rodiče dětí se syndromem ADHD, kteří mají možnost porovnat své pocity s pocity a zkušenostmi ostatních rodičů mající takto postižené dítě.
Díte se syndromem ADHD v mateřské škole
Palavská, Kristýna ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole" se zaměřuje na zmapování problematiky výchovy a vzdělávání dětí se syndromem ADHD v prostředí mateřské školy, které má přispět k prohloubení poznatků o syndromu ADHD, k pochopení jejich životní situace a dále k popisu možností systematické práce s těmito dětmi v mateřské škole, což by mělo za následek zmírnění projevů syndromu ADHD.
ADHD v MŠ - jak se rodí diagnóza
VETCHÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vznik a okolnosti diagnózy syndromu ADHD v mateřských školách u dětí předškolního věku. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se syndromu ADHD ( terminologie, dílčí symptomy {--} hyperaktivita, impulzivita, poruchy pozornosti, ..atd). Dále jsou zmíněny jeho možné příčiny, druhy reedukace a léčby a přístupy k hyperaktivnímu dítěti. Práce obsahuje také popis postupů při odhalování a stanovování odborné diagnózy této poruchy. Praktická část je zaměřena právě na proces a cestu stanovování diagnózy syndromu ADHD, kde hodnotí jaké byly příčiny a okolnosti pro její stanovení, kdo tak učinil a jaký měla vliv na život samotného dítěte a jeho okolí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.