Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Vliv použití R - materiálu na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Šperka, Pavel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využívání R-materiálu při výrobě asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklací vozovek a způsoby, jak lze R-materiál přidávat do nových asfaltových směsí vyráběných na obalovně za horka. Práce se také zabývá současným stavem využívání R-materiálu v České republice a důvody, pro jeho možné větší využití. V praktické části práce je zkoumán vliv použití množství 20 % R-materiálu ve směsích asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO11+, na vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále je také zjišťován vliv asfaltového pojiva obsaženého v R-materiálu, na výsledné vlastnosti asfaltu ve vyráběných směsích. Součástí diplomové práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání R-materiálu do asfaltových směsí.
Využití kevlarových vláken v asfaltových směsích
Mazáč, Jan ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využití aramidových (kevlarových) vláken v silničním stavitelství v asfaltových směsích. V teoretické části práce jsou popsány obecné vlastnosti aramidových vláken a jejich technické využití. Práce se také zabývá výzkumem a použitím aramidových vláken v zahraniční a také v České republice. V praktické části je zkoumán vliv aramidových vláken, konkrétně FORTA FI vláken ve směsi s modifikovaným pojivem do obrusné vrstvy. Součástí práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání aramidových vláken do asfaltových směsí.
Asfaltocementový beton
Hruška, Lukáš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím vrstvy asfaltocementového betonu do vozovek pozemních komunikací, popisuje její základní vlastnosti a objasňuje stav současné platné legislativy. Dále se věnuje laboratornímu návrhu asfaltové kostry a výplňové malty tří druhů a možnostmi pigmentace výplňové malty. Na závěr pak zhodnocuje výsledky z jednotlivých zkoušek provedených na zkušebních tělesech, vyrobených ze směsí finálních návrhů.
Asfaltové směsi s použitím vyššího množství R-materiálu
Mucha, Bohumír ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V úvodu diplomové práce je popsána asfaltová směs typu asfaltový beton a její základní vlastnosti. Hlavním bodem práce je porovnávání funkčních vlastností asfaltových směsí s přídavkem většího obsahu R-materiálu a různých změkčovadel použitých na pokusném úseku. Z jednotlivých vzorků asfaltových směsí odebraných při pokládce byly provedeny kontrolní zkoušky a byl sledován průběh formování trvalých deformací při zkoušce pojíždění kolem. Dále byly pomocí funkčních zkoušek porovnávány vlastnosti asfaltové směsi s běžným modifikovaným asfaltem a nemodifikovaným asfaltem obohaceným přísadou deklarující podobné vlastnosti.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Hodnocení vybraných vlastností asfaltových směsí se zvýšenou mezerovitostí
Jakub, Tomáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané vlastnosti asfaltových směsí s vyšší mezerovitostí. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury, a to zejména z hlediska rozdělení směsí se zvýšenou mezerovitostí a základními vlivy mezerovitosti na chování asfaltové směsi. Druhá, praktická část práce se zabývá stanovením vlastností dvou asfaltových směsí se zvýšenou mezerovitostí, a to: asfaltového koberce drenážního (PA 8) a asfaltového koberce mastixového se zvýšenou mezerovitostí (SMA NH 8). Nejprve jsou popsány použité zkušební metody a použité materiály. V rámci práce byly modifikovány některé zkušební postupy s cílem simulovat vliv účinků mrazu a soli na asfaltové vrstvy. Nedílnou součástí praktické části je stanovení odolnosti vůči vodě (ITSR), mrazu a soli připravených směsí, jejich vzájemné porovnání a srovnání se stávajícími předpisy.
Použití speciálních pojiv při recyklaci asfaltových směsí na obalovně
Pěch, Pavel ; Špaček, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití speciálních asfaltových pojiv při výrobě asfaltových směsí na obalovně s obsahem recyklovaného materiálu. Aby bylo možné porovnat vlastnosti a chování speciálního pojiva ve vozovce, je třeba navrhnout jednu asfaltovou směs s tímto pojivem a druhou referenční směs s pojivem používaným do klasických asfaltových směsí bez obsahu R-materiálu. Zjištění vlastností asfaltových směsí s rozdílnými pojivy je provedeno pomocí vybraných funkčních zkoušek asfaltových směsí. Závěrem je vyhodnocení a vzájemné porovnání výsledků.
Asfaltové směsi typu SMA s R - materiálem
Machel, Ondřej ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev asfaltových směsí, konkrétně směsí typu SMA 11S. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně problematikou R-materiálu, přičemž je zde popsáno jeho získávání, způsob uskladnění a následné využití během recyklace za horka. Praktická část se zabývá zkoumáním dvou zkušebních směsí s 30 % a 50 % R-materiálu typu SMA. Jsou zde informace o zkušebním úseku, popis výroby těles, popis provedených zkoušek a jejich výsledky. Na závěr jsou výsledky porovnány s referenční směsí typu SMA 11S bez R-materiálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.