Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Soudobé umělecko-hudební kontexty předškolní pedagogiky ve světle pedagogického výzkumu
Bobková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Námětem diplomové práce je v teoretické rovině postihnout středoškolskou pedagogickou problematiku, a to především v metodologických přístupech k pedagogice předškolního věku. Na toto téma se autorka zaměří z pohledu učitelů středních pedagogických škol. V teoretické části pojedná o psychických znacích dítěte předškolního věku v kontextu integrace a polyestetizace. Bude charakterizovat procesy, v nichž dochází k utváření osobnostních hodnot. Postihne dynamiku soudobých proměn společnosti a rodiny i odborného pohledu na výchovu v mateřských školách v osobnostním pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum přiblíží názory na současné potřeby pedagogické praxe a její reflexi s odbornou pedagogickou, vědeckou nebo i akademickou rovinou, které budou zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s učiteli s dlouholetou praxí ve středních pedagogických školách v České republice a dotazníků pro studenty středních pedagogických škol.
Postavení dramatické výchovy v současném vzdělávání
Kočová, Martina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá postavení dramatické výchovy na prvním stupni základních škol v Praze a ve Středočeském kraji. Diplomová práce je rozčleněna na dvě základní části. V teoretické části charakterizuje celkově dramatickou výchovu, její principy, metody, cíle, obsah a její zastoupení v Rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část zjišťuje formou dotazníkového šetření, pozorováním a interview odpovědi na výzkumné otázky. Zabývá se mírou začlenění dramatické výchovy do procesu vyučování, potvrzením aplikace metod a technik dramatické výchovy při výuce a naznačuje pozitiva i omezující faktory při aplikaci dramatické výchovy ve vyučování. Klíčová slova dramatická výchova, základní škola, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, metody dramatické výchovy.
Člověk zvíře : Agresivní chování žáků ve výtvarné výchově
Hánlová, Lada ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Hánlová, L.: Člověk zvíře: agresivita žáků ve výtvarné výchově /diplomová práce/, Praha 2011 - Univerzita Karlova, katedra výtvarné výchovy, 135 s. (Přílohy: žákovský dotazník, vyhodnocení žákovského dotazníku II, fotografie výtvarných prací žáků 6. ročníků základní školy). Tato průzkumná sonda se zabývá problematikou agresivity dětí, agresivity ve škole. Práce je zaměřena kvalitativně, předmětem zkoumání jsou zde názory žáků na agresivitu, a to ve třech rovinách: v přírodě (mezi zvířaty), ve společnosti (mezi lidmi) a také u žáků samých. Metaforu člověk zvíře zde používám pro popis agresivního chování člověka, i jako východisko přístupu k agresivitě. Ta je zde chápána jako primárně dobrá vlastnost člověka. Práce je postavena jako akční výzkum s žáky 6. ročníků základní školy. Přináším zde návrh sociálně preventivního didaktického projektu ve výtvarné výchově s tématem agresivita a jeho průběh i výsledky zde reflektuji. Výzkum realizuji v rámci zakotvené teorie, proto v závěru práce konstruuji teorii: agresivita ve výtvarné výchově. Také zde prezentuji vlastní výtvarný návrh (objekty v areálu školy) preventivního řešení agresivity žáků. Práce může sloužit jako východisko pedagogického přístupu k řešení agresivity žáků, ukazuje možnost začlenění tématu agresivita do výuky výtvarné výchovy s cílem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.