Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam obrazu Žlutá škála od Františka Kupky z roku 1907 ve výtvarném umění
SOLDÁTOVÁ, Aneta
Předkládaná diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl seznámit čtenáře se životem a dílem Františka Kupky ve vymezeném období před a po vzniku malby Žlutá škála z roku 1907. V této době došlo k zásadním okamžikům v jeho práci, které vyústily v přechod z figurativní malby do abstraktní. Cílem praktické tvůrčí části s názvem Tvář ve žluté je reagovat vlastní tvorbou na inspirativní podněty obrazu Žlutá škála formou výtvarných technik. Součástí textu je stručně popsané využití práce v hodinách výtvarné výchovy. Na konci této kvalifikační práce se čtenář může v příloze seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu vždy odkázáno.
Český umělec v letech 1968 - 1989: Sluha, nebo hrdina? Stanislav Kolíbal a Josef Malejovský
Manová, Markéta ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Úvod bakalářské práce nastíní politický vývoj v Československé republice v letech 1948-1989. Hlavním tématem bude zachytit rozdíl mezi oficiální a neoficiální scénou českého uměleckého života v letech 1968-1989, zastoupenou umělci Stanislavem Kolíbalem a Josefem Malejovským. Obsahem bude porovnat podmínky, ve kterých tvořili během normalizace i před tímto obdobím, srovnat kvalitu jejich tvorby, porovnat pro a protirežimní postoj k umělecké tvorbě a v neposlední řadě jejich politický názor nejen v uměleckém projevu. Text se kromě života umělců zaměří i na vývoj skupin, ve kterých se pohybovali, výstavy a projevy ostatních uměleckých činitelů.
Český umělec v letech 1968 - 1989: Sluha, nebo hrdina? Stanislav Kolíbal a Josef Malejovský
Manová, Markéta ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Úvod bakalářské práce nastíní politický vývoj v Československé republice v letech 1948-1989. Hlavním tématem bude zachytit rozdíl mezi oficiální a neoficiální scénou českého uměleckého života v letech 1968-1989, zastoupenou umělci Stanislavem Kolíbalem a Josefem Malejovským. Obsahem bude porovnat podmínky, ve kterých tvořili během normalizace i před tímto obdobím, srovnat kvalitu jejich tvorby, porovnat pro a protirežimní postoj k umělecké tvorbě a v neposlední řadě jejich politický názor nejen v uměleckém projevu. Text se kromě života umělců zaměří i na vývoj skupin, ve kterých se pohybovali, výstavy a projevy ostatních uměleckých činitelů.
Domov není jen slovo
Pažoutová, Renata ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Výtvarná výchova disponuje možností specifického a mnohostranného působení na rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Tato práce si uložila za cíl prostřednictvím výtvarných technik dosáhnout rozvoje předem definovaných stránek osobnosti dětí v mateřské škole v rámci jednoho školního roku. Bylo dosaženo pozitivních změn v oblasti poznávací i emoční, na úrovni rozvoje sociálních vztahů, prohloubení vnímání vlastních pocitů a jejich vyjádření verbální i výtvarnou tvorbou.
Využití arteterapie při práci s náhradní rodinou
DRDÁKOVÁ, Veronika
Práce popisuje vzdělávací a stimulační program z oblasti arteterapie se zaměřením na rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči. Teoretická část zpracovává témata psychická deprivace a subdeprivace, attachment, obsahuje úvod do oboru arteterapie a zabývá se procesem výtvarného projevu a ontogenezí výtvarného projevu. Mapuje formy náhradní rodičovské péče v ČR. V praktické části popisuje průběh činnosti s pěstouny a jejich dětmi. Autorka se zaměřuje na výtvarné tvoření v rámci celé rodiny a využívá ho jako alternativu vzájemné komunikace nonverbální formou. Sleduje různé přístupy a člení je do základních kategorií. Závěr a shrnutí přináší poznatky z praxe využitelné pro terapeuty a další profese.
Výběr výtvarných technik v předškolním věku
KŘÍŽOVÁ, Petra
Bakalářská práce ?Výběr výtvarných technik v předškolním věku? pojednává o praktickém užití vhodných výtvarných technik u věkově smíšené skupiny předškolních dětí. První kapitola se soustředí na charakteristiku předškolního období (předškolního dítěte) po stránce vývojové a dále na potřeby dítěte. Druhá kapitola se zaměřuje na Rámcový vzdělávací program pro předškolní výchovu z hlediska cílů předškolního vzdělávání a na vzdělávací oblasti ve vztahu k výtvarným činnostem. Třetí kapitola je věnována dětskému výtvarnému projevu a symbolice dětské kresby. Tato část zahrnuje názory několika osobností na dětský výtvarný projev a zaměřuje se na očekávané výtvarné dovednosti na konci předškolního období. Čtvrtá kapitola seznamuje s členěním výtvarných technik a jejich popisem. Uvedené přílohy doprovází praktická část, která zároveň slouží jako inspirace pro další výtvarné tvoření s dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.