Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití umělé inteligence jako podpory práce učitele informatiky na střední škole
Procházka, Jiří ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Možnosti využití umělé inteligence jako podpory práce učitele informatiky na střední škole ABSTRAKT Tato diplomová práce zkoumá využití umělé inteligence (AI), konkrétně ChatGPT-4, ve výuce informatiky na střední škole. V teoretické části je představen přehled současných přístupů v AI a srovnání velkých jazykových modelů, s důrazem na ChatGPT-4 pro jeho schopnosti v oblasti generování textu, obrazů z textu a práce s kódem, stejně jako efektivní komunikaci v českém jazyce. Případová studie se soustředila na využití ChatGPT-4 v kompetenčním rámci učitele, zahrnující tvorbu vzdělávacích materiálů, plánování, vedení a reflexi výuky, tvorbu prostředí, poskytování zpětné vazby a hodnocení, profesní komunikaci a rozvoj. Studie potvrdila, že ChatGPT-4 může výrazně zefektivnit práci učitele, šetří čas a tím podporuje větší individualizaci výuky. Dále byla provedena analýza dostupných AI nástrojů vhodných pro výuku informatiky. Diskuse se věnuje tomu, jak integrace AI do výuky informatiky může transformovat práci učitele. AI nabízí podporu v přípravě materiálů a optimalizaci výuky, což zvyšuje prostor pro osobní interakci s studenty. KLÍČOVÁ SLOVA umělá inteligence ve vzdělávání, velké jazykové modely, ChatGPT, AI nástroje pro učitele, generativní AI, integrace AI, výuka informatiky a technologií, případová studie,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.