Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posuzování historické, architektonické a konstrukční hodnoty betonových klenbových a obloukových silničních mostů.
Šafář R. ; Fajman P. ; Hlavničková V. ; Hrdoušek V. ; Jiřikovský T. ; Křemen T. ; Máca J. ; Panáček M. ; Svoboda M. ; Včelová H. ; Záruba J.
Hlavním účelem této metodiky je ochrana a zachování hodnotných historických mostů - zaměřena je na betonové klenbové a obloukové mosty pozemních komunikací. Sloužit by měla především majitelům a správcům mostů, pracovníkům památkové péče a všem, kteří se nějakým způsobem zabývají průzkumem, hodnocením, projektováním a rozhodováním o stavební obnově mostních objektů. Měla by se stát pomocným nástrojem pro správné rozhodování a pro péči o historické betonové klenbové a obloukové mosty a přispět ve vhodných případech k jejich záchraně.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Degradace žul v kvádrovém zdivu klenbových mostů
Mach, Kryštof ; Přikryl, Richard (vedoucí práce) ; Matějka, Dobroslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu degradaci žul v kvádrovém zdivu klenbových mostů. Vzhledem k tomu, že proces stárnutí a snižování funkčnosti granitu ve stavebních konstrukcích bývá rychlejší než v přírodních podmínkách, je třeba tyto probíhající změny blíže zkoumat. Úvodní kapitola práce je věnována obecným degradačním vlivům na stavební kámen. Tyto vlivy mohou být příčinou například snížení hodnot materiálových vlastností či dokonce příčinou poškození a destrukce kamene. V této práci jsou děleny na procesy fyzikální, chemické a biologické. Avšak tyto procesy jsou mezi sebou zpravidla kombinovány a umocňují se navzájem. Dále jsou v práci detailněji charakterizovány žuly neboli granity s důrazem na jejich vlastnosti a odolnost vůči negativním vlivům. V těchto kapitolách není opomenuta ani klasifikace granitických hornin podle složení a stavby, z níž vyplývá přesná pojmenovaní/terminologie horniny. V závěru práce je rozpracována případová studie k využití žulového kamene ve stavbách klenbových mostních konstrukcí. Ta je zpravidla použita především na dvou nosných prvcích, a to na klenby a na pilíře mostu. Tento typ mostní konstrukce byl v historii hojně využíván. V jedné z podkapitol se autor zaměřuje na případ mostu Legií v Praze. Tento most je právě příkladem kamenného klenbového mostu z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.