Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svařování objímky z C-Mn oceli
Boček, Martin ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Závěrečná práce, vypracovaná v rámci magisterského studia oboru Strojírenská technologie, se zabývá rozborem a řešením problému praskání svarových spojů na objímce stabilizační tyče osobního automobilu. Materiálem objímky je jemnozrnná nízkolegovaná ocel S420MC. Pro lepší porozumění problému byla vypracována literární studie, zabývající se danou problematikou. Dále byla provedena analýza materiálu součásti a jeho svařitelnosti dle ČSN EN 1011-2. Po rozboru trhlin a s přihlédnutím ke stávajícímu stavu svařování objímky byla navržena série experimentů pro ověření dopadu různých parametrů procesu na kvalitu výsledného svarového spoje. Výsledky experimentů byly použity k sestavení doporučení na úpravu svařovacího procesu a eliminaci praskání svarových spojů. Výsledky experimentů byly použity jako podklad pro vypracování protokolu WPS.
Elektronicky řízený stabilizátor
Drozd, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je návrh elektronicky riadeného stabilizátora. Prvá časť je venovaná popisu vplyvu prítomnosti stabilizátorov a klopenia karosérie na jazdné vlastnosti vozidla, ako aj prehľadu používaných systémov aktívnej stabilizácie. Druhá časť práce sa zaoberá simuláciami rôznych jazdných situácií v multibody softwéri s cieľom konkrétne preskúmať vplyv rôznych tuhostí stabilizátorov na jazdné vlastnosti vozidiel a získanie numerických dát pre ďalšiu časť práce. Tretia časť je venovaná koncepčnému návrhu vlastného systému na aktívnu stabilizáciu. Posledná časť práce sa venuje zisťovaniu vplyvu hlavných návrhových parametrov na kľúčové vlastnosti systému.
Zařízení pro demontáž pružiny a pro měření charakteristik pružin
Mazura, František ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh zařízení pro demontáž pružiny z tlumiče odpružení a měření její charakteristiky, a dále zařízení pro měření pružinové charakteristiky stabilizátorů a torzních tyčí. Úvodní část práce popisuje základní rozdělení pružin a jejich vlastnosti a dále konstrukční varianty zavěšení kola. Další část seznamuje s na trhu již dostupnými zařízeními. Následující části se již věnují samotnému návrhu uvedených zařízení, tedy popisem jejich částí a funkce, definicí výstupních parametrů a napěťovo-deformační analýzou. Oba návrhy, včetně provedených analýz a výkresů sestavy, byly vytvořeny v softwaru Autodesk Inventor.
Měření charakteristik zkrutných tyčí a stabilizátorů
Bláha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik stabilizačních tyčí. Úkolem této práce je navrhnout měřicí zařízení pro měření zkrutné tuhosti stabilizátorů osobních automobilů, navrhnout měřicí řetězec pro zjištění veličin následně použitých k výpočtu tuhosti a výpočet celkové chyby měření. Měřicí zařízení je určené pro potřeby ÚADI FSI VUT.
Návrh stabilizátoru automobilu
Krasula, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh stabilizátorů pro vůz formule student. Začátek práce je věnován seznámení s funkcí stabilizátoru a vysvětlení jeho vlivu na vozidlo včetně rozboru různých konstrukcí. Druhá část osvětluje soutěž formule student. Východiskem pro návrh je analýza stabilizátoru formule Ford. V části zabývající se návrhem stabilizátorů je navrženo několik konstrukčních variant, provedena analýza napjatosti součástí a pro finální řešení jsou vytvořeny multibody modely mechanismů stabilizátorů pro další analýzy jízdních vlastností vozidla.
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
Design of vehicle suspension stabilizer
Macháček, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the chassis part namely stabilizer. The first part is focused on a general knowledge specifically suspension effect on cornering and possible design solutions used in practice. Disadvantages of using anti-roll bars and its replacements also belong to this section. The second part deals with the Formula Student competition and its general rules. Other part of this thesis is focused on the analyses of Formula Ford anti-roll bars. The last part is intended for analyzing front and rear stabilizer of Formula Student vehicle. There were created complete MBS models for both front and rear suspension system including anti-roll bars, which could carry out the calculations of roll stiffness and structural stress analyses. It was further specified the required settings for stabilizers. These models can also serve for analyses of vehicle driveability.
Elektronicky řízený stabilizátor
Drozd, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je návrh elektronicky riadeného stabilizátora. Prvá časť je venovaná popisu vplyvu prítomnosti stabilizátorov a klopenia karosérie na jazdné vlastnosti vozidla, ako aj prehľadu používaných systémov aktívnej stabilizácie. Druhá časť práce sa zaoberá simuláciami rôznych jazdných situácií v multibody softwéri s cieľom konkrétne preskúmať vplyv rôznych tuhostí stabilizátorov na jazdné vlastnosti vozidiel a získanie numerických dát pre ďalšiu časť práce. Tretia časť je venovaná koncepčnému návrhu vlastného systému na aktívnu stabilizáciu. Posledná časť práce sa venuje zisťovaniu vplyvu hlavných návrhových parametrov na kľúčové vlastnosti systému.
Zařízení pro demontáž pružiny a pro měření charakteristik pružin
Mazura, František ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh zařízení pro demontáž pružiny z tlumiče odpružení a měření její charakteristiky, a dále zařízení pro měření pružinové charakteristiky stabilizátorů a torzních tyčí. Úvodní část práce popisuje základní rozdělení pružin a jejich vlastnosti a dále konstrukční varianty zavěšení kola. Další část seznamuje s na trhu již dostupnými zařízeními. Následující části se již věnují samotnému návrhu uvedených zařízení, tedy popisem jejich částí a funkce, definicí výstupních parametrů a napěťovo-deformační analýzou. Oba návrhy, včetně provedených analýz a výkresů sestavy, byly vytvořeny v softwaru Autodesk Inventor.
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.