Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ecological consequences of seasonal bird migration
Brlík, Vojtěch
Sezónnost prostředí, doprovázená kolísající dostupností potravy, ovlivňuje organismy v průběhu celého života. Obdobím nedostatku zdrojů se lze vyhnout sezónní migrací, která je u živočichů včetně ptáků běžná. Dlouhé cesty však staví tažné ptáky před řadu problémů, protože jednotlivá období ročního cyklu jsou od sebe oddělena v prostoru i čase. Podmínky prostředí, které tažní ptáci využívají, mohou na ptáky působit lokálně, ale jejich vliv se může projevit i napříč sezónami. Abychom lépe porozuměli interakcím mezi tažnými ptáky a prostředím, propojili jsme data ze sledování migrace s daty o podmínkách prostředí a populačních změnách v rámci celého ročního cyklu. Přispěli jsme tak k poznání, že podmínky prostředí mohou ovlivňovat migrující populace jak během zimování, tak v průběhu tahových zastávek, a že tyto dopady lze pozorovat i v kontinentálním měřítku. Ukázali jsme také, že napříč druhy a tahovými cestami jsou fáze ročního cyklu během migrace úzce provázány, ale že tyto vazby slábnou v průběhu dlouhých období zimování, což má důsledky pro úspěšnost jedinců a pro predikci budoucích scénářů ve světle globálních změn. Vytvořili jsme také mapu stabilních izotopů síry pro subsaharskou Afriku, na které je patrný longitudinální gradient napříč tímto druhově bohatým regionem a která nabízí aplikace v...
Ecological consequences of seasonal bird migration
Brlík, Vojtěch ; Procházka, Petr (vedoucí práce) ; Maggini, Ivan (oponent) ; Piersma, Theunis (oponent)
Sezónnost prostředí, doprovázená kolísající dostupností potravy, ovlivňuje organismy v průběhu celého života. Obdobím nedostatku zdrojů se lze vyhnout sezónní migrací, která je u živočichů včetně ptáků běžná. Dlouhé cesty však staví tažné ptáky před řadu problémů, protože jednotlivá období ročního cyklu jsou od sebe oddělena v prostoru i čase. Podmínky prostředí, které tažní ptáci využívají, mohou na ptáky působit lokálně, ale jejich vliv se může projevit i napříč sezónami. Abychom lépe porozuměli interakcím mezi tažnými ptáky a prostředím, propojili jsme data ze sledování migrace s daty o podmínkách prostředí a populačních změnách v rámci celého ročního cyklu. Přispěli jsme tak k poznání, že podmínky prostředí mohou ovlivňovat migrující populace jak během zimování, tak v průběhu tahových zastávek, a že tyto dopady lze pozorovat i v kontinentálním měřítku. Ukázali jsme také, že napříč druhy a tahovými cestami jsou fáze ročního cyklu během migrace úzce provázány, ale že tyto vazby slábnou v průběhu dlouhých období zimování, což má důsledky pro úspěšnost jedinců a pro predikci budoucích scénářů ve světle globálních změn. Vytvořili jsme také mapu stabilních izotopů síry pro subsaharskou Afriku, na které je patrný longitudinální gradient napříč tímto druhově bohatým regionem a která nabízí aplikace v...
Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ
Plzáková, Petra ; Horská, Petra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje začleňování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni základní školy. Jejím těžištěm jsou pozorování práce dvou učitelů prvních tříd na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce nastiňuje stručný dějinný přehled pojímání učiva o přírodě a společnosti od středověku po současné pojetí. Představuje pojem roční cyklus ve spojitosti s vrstvami roku a plynutím času, s jeho cyklicitou a linearitou. Zprostředkovává čtenáři charakteristiku vývojových specifik žáka na prvním stupni základní školy. Popisuje didaktické postupy, metody a prostředky vhodné ke zprostředkování témat zrcadlících roční cyklus, jako jsou výukový program Začít spolu, integrovaná tematická výuka či projektové vyučování. Empirická část předkládá kvalitativní výzkum zařazování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni ZŠ. Výzkum byl realizován na dvou pražských základních školách. Učitelé, kteří byli pro výzkum vybráni, byli po čas výzkumu třídní učitelé v prvním ročníku. Výzkum se zakládá na pozorování přímé pedagogické práce učitelů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorech a jako doplňkovou metodu užívá analýzu dokumentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem pojímají učitelé témata vztahující se k ročnímu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.