Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Galacz, Roman ; Poulíček, Zbyněk (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáním dat z map poskytovaných projektem OpenStreetMap a následným převodem těchto dat z formátu zeměpisné šířky a délky do kartézské soustavy souřadnic. Dále popisuje rozpoznávání domů v zástavbách, které se na stažené mapě nacházejí. Pro demonstraci výsledků tohoto rozpoznávání je vytvořen program, který vymodeluje 3D geometrii domů a také vytvoří terén, kde dané domy leží. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí grafické knihovny OpenGL.
Úhly, obsahy, objemy: skalární součin a determinant
Ondič, Milan ; Beran, Filip (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením skalárního součinu a determinantu, které jsou důležitými nástroji analytické geometrie. Náplní práce je paralelně vést výklad těchto dvou klíčových konceptů pokročilejší algebry - skalárního součinu a determinantu - primárně z hlediska geometrického, nikoliv algebraického. Cílem práce je ukázat, jak se dají obě zobrazení odvodit jen na základě řešení geometrických problémů v dvourozměrném prostoru a následně jak je přenést do prostoru trojrozměrného. První část práce je věnována hledání odchylek dvou vektorů v rovině a počítání obsahu trojúhelníku. Oba typy úloh jsou řešeny několika způsoby a na jejich základě se pak odvodí skalární součin a determinant. Druhá část práce je pak věnována trojrozměrného prostoru, zejména pak odchylkám vektorů, přímek a rovin a objemu čtyřstěnu a rovnoběžnostěnu. To je pak doplněno o zavedení některých pojmů lineární algebry, zkoumání algebraických vlastností skalárního součinu i determinantu a zobecnění pojmů do n-rozměrného prostoru. Poslední část práce je věnována analýze vybraných českých středoškolských učebnic matematiky z hlediska výskytu a pojetí výkladu skalárního součinu a determinantu. Všechny úlohy jsou doplněny obrázky vytvořenými v programu GeoGebra. Práce je primárně určena pro středoškolské učitele i žáky a studenty...
Matematické základy zobrazovacích metod pro radiologické asistenty
JELÍNKOVÁ, Barbora
Téma bakalářské práce reagovalo na zjištění, že v současnosti není k dispozici vhodný edukační text obsahující matematické základy pro edukaci radiologických asistentů a dalších příbuzných oborů. Bakalářská práce obsahuje vybrané okruhy matematiky, které je nutné znát pro pochopení fyzikálních základů zobrazovacích metod. Formulace těchto okruhů je přiměřená potřebám budoucích absolventů uvedených studijních oborů. Cíle bakalářské práce byly následující: C1 Vytvoření učebního textu a příkladových ilustrací obsahujících základy matematiky, které jsou potřebné k co nejúplnějšímu pochopení fyzikálních popisů zobrazovacích metod. C2 Sestavení testu, který bude použit k ověření znalosti matematiky studentů oboru Radiologický asistent či jeho absolventů, a následné statistické vyjádření úrovně znalostí. Na základě cílů byly sestaveny hypotézy: H1 Aplikací teorie kurikulárního procesu lze popsat strukturu matematických základů zobrazovacích metod pro radiologické asistenty. H2a Komparací množinových struktur matematiky se složkami profilu radiologického asistenta lze popsat jednotlivé strukturní úrovně matematických základů pro radiologické asistenty. H2b Z hlediska potřeb a možností radiologických asistentů lze vybrat příkladové ilustrace z oblasti funkcí, diferenciálního počtu, integrálního počtu a počtu vektorového. H3 Znalosti respondentů v oblasti vymezených matematických základů zobrazovacích metod budou mít rozdělení blízké rozdělení normálnímu. S ohledem na kurikulární proces byl sestaven výukový text společně s příkladovými ilustracemi. Tento krok vedl ke splnění cíle C1. Poté byl sestaven single-choice test o 20 otázkách ke zjištění úrovně znalosti matematiky napříč oborem Radiologický asistent. Tento krok vedl ke splnění cíle C2. Tento test byl následně rozšířen pomocí online formuláře mezi radiologické asistenty a studenty tohoto oboru. Vzhledem k výše uvedeným splněným cílům bylo možno potvrdit hypotézy H1 i H2a a H2b. Výsledky testu byly statisticky vyjádřeny v praktické části bakalářské práce. Potvrdilo se, že empirické rozdělení odpovědí testu je blízké normálnímu rozdělení. Tímto krokem byla potvrzena také hypotéza H3. Přínosy bakalářské práce lze spatřovat v rovině praktické (konstrukce edukačního textu ověřeného testovým šetřením) a v rovině teoretické (ověření aplikace teorie kurikulárního procesu).
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
PIVOŇKA, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá cvičnými didaktickými testy ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Je rozdělena do dvou částí. První část je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola se zabývá konkrétním tematickým okruhem ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Druhá část obsahuje 3 didaktické testy. Ke každému didaktickému testu je přiloženo řešení. Cílem bakalářské práce je pomoci studentům zvládnout maturitní zkoušku z matematiky.
Prvorepublikové učebnice analytické geometrie
Melčová, Babeta ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Tato práce je určena nejen pro učitele a studenty středních škol, ale také pro veřejnost jako rozšíření znalostí analytické geometrie a porovnání vědomostí dnešních studentů s vědomostmi studentů z 20. a 30. let 20. století. Práce obsahuje rozbor učebnic analytické geometrie z První republiky a jejich porovnání z hlediska obsahového, jazykového i z hlediska jejich zpracování. Dále zahrnuje vybrané ukázky příkladů řešené historickými i současnými metodami, které jsou doplněny obrázky vytvořenými v programu Geogebra. V práci je obsaženo i testování současných studentů při řešení historických úloh.
Analytická reprezentace shodných zobrazení na středních školách
Ptáčková, Tereza ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Práce se zabývá analytickým přístupem ke shodným zobrazením v rovině, které se běžně vyučují na středních školách. Má formu webových stránek, obsahuje řadu interaktivních prvků pomáhajících žákovi pochopit problém jako hypertextové odkazy, krokování postupu řešení, applety, apod. Práce obsahuje řadu řešených příkladů a úloh. Důraz je kladen na propojení syn- tetického a analytického přístupu ke shodným zobrazením. V práci se rovněž využívá znalostí z analytické geometrie, které žáci získají na středních školách Stránky jsou určeny nadaným žákům středních škol a pro výuku v matema- tickém semináři. 1
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Galacz, Roman ; Poulíček, Zbyněk (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáním dat z map poskytovaných projektem OpenStreetMap a následným převodem těchto dat z formátu zeměpisné šířky a délky do kartézské soustavy souřadnic. Dále popisuje rozpoznávání domů v zástavbách, které se na stažené mapě nacházejí. Pro demonstraci výsledků tohoto rozpoznávání je vytvořen program, který vymodeluje 3D geometrii domů a také vytvoří terén, kde dané domy leží. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí grafické knihovny OpenGL.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.