|
Emise tuhých znečišťujících látek v chovu hovězího dobytka
PETR, Jan
V bakalářské práci jsou uvedeny hodnoty znečištění ovzduší oddělenými tuhými znečišťujícími látkami o velikosti průměru 10 m (PM10) při provádění téměř každodenních činností ve vybraných prostorách dvou stájí, z nichž jedna vycházela ze systému kejdového hospodářství a druhá z ustájení na hluboké podestýlce. Měření bylo realizováno ve dvou vybraných zcela odlišných stájích s různými způsoby chovu hovězího dobytka a odlišnými technologickými postupy a předpokládanými rozdíly hodnot polétavého prachu. Naměřené hodnoty a porovnání výsledků ukazují, že na výsledné znečištění ovzduší ve stáji má vliv hned několik faktorů. Jako hlavní faktory lze uvést způsob používané technologie ve stáji, druh a vlastnosti podestýlky, odlišnost práce jednotlivých strojů a dalším významným faktorem je celková doba průjezdu mechanizace stájí.
|
|
Hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí
NOVOTNÝ, Jiří
Cílem mé bakalářské práce bylo hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí. Měření probíhalo na 1., 2. a 3. třídě silnic. Na každé třídě silnic bylo měřeno jedno až pět vozidel za sebou jedoucích, čímž byla simulována intenzita provozu. Z měření vyplývá, že výskyt polétavých částic na pozemních komunikacích nižších tříd je mnohonásobně vyšší než na silnici 1. třídy. Na výsledné znečištění vozovky má vliv několik faktorů. Hlavní faktory jsou úroveň a charakter znečištění vozovky, intenzita provozu, volba jízdní stopy vozidla a také rozmístění nečistot na ploše vozovky.
|
|
Hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na rychlosti jízdy vozidel
PÍŠEK, David
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na rychlosti jízdy vozidel. Z počátku je zde popsán polétavý prach, jeho typy, frakce a dopady na život člověka a životní prostředí. Dále se práce věnuje opatřením proti prašnosti, vlivům a dopadům dopravy na životní prostředí a s tím úzce spjatými evropskými emisními limity EURO. Součástí práce je také popis přístroje na měření DustTRAK II 8530 a jednotlivých měření prašnosti o velikosti frakce 10 m (PM10) při pohybu dvou vozidel s odlišnou hmotností na zvolených dopravních trasách. Naměřené hodnoty a jejich rozbor dokazují, že na velikost koncentrace prachových částic v ovzduší má vliv několik faktorů. Hlavními faktory jsou úroveň a charakter znečištění a typ dopravní trasy, intenzita provozu, rychlost projíždějících vozidel, zvolená stopa projetí vozidla v dopravním pruhu a rozmístění nečistot na vozovce.
|
| |
| |