Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anxiety in ESL Teaching to Adult Students
Čáslavská, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato práce se zabývá úzkostí ve výuce anglického jazyka u dospělých studentů, jejími příčinami a negativními následky. Klade si za cíl zjistit, zda je tato úzkost opravdovým problémem a jak podobným stavům ve výuce předcházet, případně jak je včas identifikovat a řešit. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů a kontextualizací úzkosti ze studia a používání cizího jazyka v psychologické i pedagogické rovině. Dále popisuje vývoj ve výzkumu úzkosti při studiu cizího jazyka a syntetizuje vybrané poznatky. Praktická část sestává ze smíšeného výzkumu, jenž se v první fázi věnuje kvantitativnímu šetření za účelem zjištění míry úzkostnosti zkoumaných subjektů. Ve druhé fázi je pomocí rozhovoru zjištěno, co přesně nepříjemné pocity v úzkostných studentech vyvolává, z čehož jsou vydedukována praktická doporučení pro učitele anglického jazyka. Klíčová slova: Úzkost, dospělí studenti, výuka, anglický jazyk, doporučení
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.