Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika záškoláctví na středních školách v kontextu rizikového chování.
Čech, Jaroslav ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou záškoláctví v souvislosti s ostatními projevy rizikového chování u žáků vybraných středních odborných škol v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat a zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny záškoláctví žáků vybraných středních škol v Mladé Boleslavi a zjistit případnou souvislost záškoláctví s tolerancí záškoláctví a prevenci záškoláctví z pohledu učitelů, školy a rodičů. Teoretická část se v úvodu věnuje vymezení pojmu rizikové chování, rizikovými faktory a vybranými projevy rizikového chování. Následuje kapitola věnována samotnému záškoláctví, definování, kategorizaci a vymezení příčin a důsledků, neopomíná se ani legislativní rámec záškoláctví. Pojednává také o období dospívání, kterým žáci středních škol prochází a věnuje se také prevenci rizikového chování jedinců a intervenci záškoláctví z pohledu školy v tomto období. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce, které napomáhají řešit školní problémy, školní preventivní programy a doporučené postupy při řešení problémů a prevenci záškoláctví. Praktická část této diplomové práce zjišťuje prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu důvody a příčiny záškoláctví na středních školách. K provedení výzkumu u žáků je použita metoda anonymního dotazníku vlastní konstrukce,...
Predispozice k učení jazyků u adolescentů z vícejazyčných rodin
Holkupová, Lucie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Predispozice k učení jazyků u adolescentů z vícejazyčných rodin je práce zabývající se bilingvismem a multilingvismem u adolescentů, kteří pocházejí z vícejazyčných rodin. Cílem práce bylo na základě zkoumaného přístupu bilingvních žáků k jazykové vybavenosti autorka komentovala dopady na konkrétní aspekty výuky. Hlavní výzkum se soustředí na otázku, zda vždy platí, že tito adolescenti mají automaticky talent na cizí jazyky, nebo ne. V české společnosti existuje mnoho stereotypů o bilingvismu a bilingvní nebo multilingvní výchově. V této práci autorka některé z nich potvrdí a některé naopak vyvrátí. První část této diplomové práce je zaměřená spíše teoreticky a vysvětluje různé pojmy související s bilingvismem (jako například code-switching, bilingvní rodina, typy bilingvismu, plurilingvismus, osvojování druhého jazyka, interference, kladný přenos, diglosie). Ve druhé části této práce bude autorka ukazovat v diferenciovaném úhlu pohledu pestrost dopadů bilingvního zázemí žáků na výuky jazyků. Také zde popisuje didaktické otázky spojení s výukou bilingvních žáků. V druhé části je prezentován výzkum a jeho výsledky: výzkum potvrdil, že neplatí pravidlo o bilingvních a multilingvních žácích, kteří nemusí být vždy nadaní na jazyky a mohou být zaměřeni jiným směrem (humanitně, sportovně, umělecky,...
Rizikové chování žáků 2. stupně ZŠ Křemže
ŠULCOVÁ, Barbora
Cílem této práce je analyzovat rizikové chování žáků na Základní škole Křemže. Hlavním dílčím cílem práce je identifikovat nejčastější formy rizikového chování mezi žáky této školy. Na základě stanovených cílů jsou v práci vytvořeny hypotézy, které se zabývají problematikou rizikového chování. Práce také zahrnuje ohled na pohlaví a faktory, které mohou vést k rizikovému chování, jako jsou sociální sítě a předčasný sexuální život. K dosažení těchto cílů je v práci použita kvantitativní výzkumná strategie s využitím metody dotazování a techniky anonymního dotazníku. Výsledky dotazníků jsou zpracovány a vyhodnoceny pomocí statistických grafů a tabulek. Pro testování hypotéz je použit chí-kvadrát test nezávislosti a k analýze výsledků je využit program Microsoft Excel. Z výzkumu vyplynulo, že rizikové chování se na Základní škole Křemže do určité míry vyskytuje. Práce přichází s nejčastější formou tohoto chování, kterou je problematika netolismu a závislosti na virtuálním světě. Další potenciální hrozbou na této ZŠ je konzumace alkoholu v nízkém věku. Mladiství často podceňují rizika spojená s alkoholem a měli by být vzděláváni o nebezpečích. Dále bylo zjištěno, že pohlaví nemá vliv na zkoumané typy rizikového chování. Práce přináší výsledky, kterými se ZŠ může řídit v rámci vytváření preventivních programů proti tomuto typu chování. Zároveň může práce sloužit jako informační kanál pro pedagogy, zákonné zástupce i samotné žáky.
Vliv stravy a dentální hygieny na vznik zubního kazu
MARKOVCOVÁ, Tereza
Příčinou vzniku zubního kazu jsou bakterie běžně přítomné v dutině ústní, cukry, zubní plak a špatná dentální hygiena. Jedná se o patologický proces mikrobiálního původu, který postihuje a ničí tvrdé zubní tkáně. Významnou roli k udržení orálního zdraví hraje zdravá a vyvážená strava včetně tekutin. Zároveň je důležité omezení nadměrného příjmu cukrů v nápojích i sladkostech, který má významný podíl na vzniku zubního kazu. V dnešní době je nejvíce kladen důraz na primární prevenci, která spočívá v preventivních stomatologických prohlídkách, motivaci a poradenství v oblasti správné ústní hygieny. Prvním cílem bylo zjistit souvislosti stravovacích návyků na kazivost zubů u adolescentů. S prvním bodem úzce souvisí i druhý stanovený cíl, kde bylo předmětem zjistit souvislosti konzumace různých nápojů na kazivost zubů u adolescentů. Posledním cílem bylo odhalit nejdůležitější oblasti ústní hygieny a stravování, v nichž je nutné adolescenta edukovat. Praktická část bakalářské práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu za pomocí hloubkového a polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen čtyřmi sestrami z ordinace stomatologa, jednou dentální hygienistkou a pěti adolescenty. Všechny rozhovory probíhaly v únoru a březnu roku 2023. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány na záznamové zařízení a následně byly doslovně přepsány do Microsoft Word. Poté byla provedena analýza a kategorizace dat v analytickém programu ATLAS.ti. Výsledky byly kategorizovány do pěti kategorií. Kategorizace: Edukace z pohledu sestry, Edukace adolescenta, Informovanost adolescenta, Prevence, Stravování adolescenta. Kategorie jsou dále rozdělené dle výsledných odpovědí respondentek do dalších podkategorií. Výsledky jsou přehledně rozdělené do schémat a následně podrobně popsané. Z výzkumu vyplynulo, že nejdůležitější pomůckou pro odstranění zubního plaku je zubní kartáček a mezizubní prostředky spolu s vhodně zvolenou technikou čištění zubů. Taktéž je velmi důležitá edukace adolescenta v oblasti stravování a pitného režimu, hlavně co se slazených nápojů týče. Dále z výzkumného šetření vyplynulo, že adolescenti dodržují pravidelnou dentální hygienu a absolvují preventivní stomatologické prohlídky jedenkrát za půl roku. Zároveň jsou si vědomi toho, které potraviny jsou pro vznik zubního kazu nepříznivé.
Problematika apofyzárních zranění u sportujících starších dětí a juniorů
Šťastná, Kateřina ; Valouchová, Petra (vedoucí práce) ; Procházka, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou apofyzárních zranění u sportujících starších dětí a juniorů. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí. Úvodní část práce je zaměřena na různé typy akutních i chronických zranění a jejich popis, možnosti léčby a dalšího předcházení. Posléze se věnuje prevenci těchto zranění s ohledem na kvalitu, frekvenci a náročnost tréninků s přihlédnutím k anatomickému, fyziologickému a v neposlední řadě psychomotorickému vývoji dítěte. Přístupu trenérů při tréninku dětí a juniorů a ovlivňující faktory, které mohou zvýšit, nebo naopak snížit frekvenci zranění. Součástí práce je i praktická část, kde je zpracovaná kazuistika pacienta s diagnózou M. Osgood Schlater. Pacient, respektive jeho zákonný zástupce, souhlasil se zpracováním informací o jeho léčbě pro účely bakalářské práce.
Specifika sociální práce u mladistvých s drogovou závislostí
ŘÍHOVÁ, Sabina
Tato bakalářská práce se zaměřuje na specifika sociální práce s mladistvými s drogovou závislostí. Teoretická část popisuje cílovou skupinu, důsledky užívání drog, specifika drogové závislosti u mladistvých a sociální práce s mladistvými s drogovou závislostí, konkrétně krátkou intervenci a motivační trénink, sociální poradenství, kontaktní práce a prevence. V empirické části se snažím zjistit specifika sociální práce s mladistvými, kteří jsou ohroženi nežádoucími sociálními jevy, návykovými látkami. Výzkum je prováděn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky v nízkoprahových centrech pro děti a mládež, kteří mají zkušenosti s prací s mladistvými. Výsledkem práce je zjištění příkladů dobré praxe s uvedenou cílovou skupinou z pohledu sociálních pracovníků v nízkoprahových centrech pro děti a mládež.
Orientace mládeže navštěvující nízkoprahová zařízení pro děti a mládež ve vztahu k hodnotám
JANDOVÁ, Yvona
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací adolescentů navštěvujících nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Teoretická část charakterizuje období adolescence, vymezuje pojem hodnota a popisuje jevy, které mají na tvorbu hodnot vliv. Dále teoretická část představuje hodnotovou orientaci mládeže v jiných výzkumech a popisuje nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit hodnotovou orientaci adolescentů navštěvujících nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Dalšími cíli bylo zjistit, jak mladí lidé rozumí pojmům náboženství, víra, Bůh a jak se staví k otázce pomoci ostatním.
Příprava dobrovolníků ve věku 15-18 let
ZELENKOVÁ, Edita
Bakalářská práce se věnuje přípravě dobrovolníků ve věku 15-18 let. Cílem práce je tedy představit proces přípravy dobrovolníku. V úvodu je objasněn pojem dobrovolnictví, dále typy a oblasti výkonu činnosti. Následující část charakterizuje období adolescence a konkrétní specifika přípravy dobrovolníků v tomto věku. Práce je doplněna konkrétním příkladem přípravy dobrovolníků v organizaci Diakonie ČCE Rolnička.
Youtubeři a jejich místo v životě dětí a dospívajících
NAHODILOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem a významem tzv. youtuberů v životě dětí a dospívajících. Teoretická část práce popisuje období adolescence, psychického vývoje a vývoje identity v tomto období. Zaměřuje se také na popis socializace dospívajících a vytváření jejich hodnot. Popsán je i vztah dospívajících k médiím a sociálním sítím, u nichž mladiství v současnosti tráví nejvíce času; v detailu se pak práce zaměřuje na platformu YouTube a na fenomén tzv. vloggerů (youtuberů), který je s ním spojený. Praktická část práce je postavena na výsledcích kvalitativního výzkumu, založeného na denících vyplňovaných respondenty (tzv. diary research). Výzkum se zaměřuje na to, kolik času tráví respondenti u videí na YouTube, jaký obsah zde sledují a z jakého důvodu, zda se nad sledovaným obsahem zamýšlejí a zda je youtubeři k něčemu motivují.
Rozvod a jeho vliv na psychosomatiku u mladistvých z pohledu sociálních pracovníků
LAURENČÍKOVÁ, Štěpánka
Bakalářská práce se zabývá rozvody, zda a popřípadě jak, mohou ovlivnit psychosomatiku u mladistvých z pohledu sociálních pracovníků. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda rozvod má vliv z pohledu sociálních pracovníků na psychosomatiku u mladistvých. V souvislosti s cílem byly stanoveny dvě výzkumné otázky, které zní: Jaký má rozvod vliv na psychosomatiku mladistvých? Jaké techniky a metody používají zaměstnanci orgánu sociálně-právní ochrany dětí při zjištění psychosomatických projevů? Teoretická část je zaměřena na rodinu, rozvod, psychosomatiku mladistvých a možnou prevenci proti vzniku psychosomatických potíži, dále se v této části zabývám sociální prací s rodinou v rozvodu, metodami a technikami sociální práce a v neposlední řadě se zabývám základními informacemi ohledně sociálně-právní ochrany dětí a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Empirická část obsahuje metodiku, výpovědi respondentů a zhodnocení získaných dat. Pro bakalářskou práci byl zvolen kvalitativní výzkum, aby došlo k získání vhodných respondentů byla použita metoda sněhové koule. Výzkumný soubor tvořilo devět respondentů pracujících na orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Techniku ke sběru dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor a dotazování. Následně k vyhodnocení byla použita metoda otevřeného kódování. Z výzkumu vyplývá, že z pohledu sociálních pracovníků rozvod ovlivňuje psychosomatiku mladistvých. Sociální pracovníci se s touto problematikou setkávají a využívají metody sociální práce s rodinou a jednotlivcem. Nejčastější technikou jsou řízené a polostrukturované rozhovory během kterých je klientům poskytováno odborné poradenství či následné odkázání nebo zařízení kontaktu na odbornou pomoc.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.