Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 181 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv povrchu na pevnost lepeného spoje
Trhoň, Vojtěch ; Halamík, Tomáš (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části, která je rešeršního charakteru, jsou zpracována tyto témata: teorie lepení, úprava lepených ploch, rozdělení lepidel, použití lepidel v dopravním průmyslu a konstrukce a namáhání lepených spojů. V druhé části této práce je experimentální vyhodnocení vlivu povrchu lepeného materiálu na pevnost lepeného spoje.
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Pohon 4x4 u osobních vozidel.
Hrádek, Zbyněk ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše popisující jednotlivé koncepce pohonu všech kol u osobních automobilů. Zvláště se pak zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován historii, výhodám a nevýhodám tohoto technického řešení. V další části jsou popsány nejpoužívanější koncepce pohonu. Konec práce obsahuje shrnutí získaných informací a úvahu, jakým směrem se bude pohon všech kol ubírat v následujících letech.
Studium flexibility a adheze cementových lepidel při různém stupni modifikace polymerním pojivem
Kozielová, Silvie ; Nováček,, Jaroslav (oponent) ; Žižková, Nikol (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce se zabývá studiem flexibility a adheze cementových lepidel keramických obkladových prvků, které jsou modifikovány polymerní přísadou. Sleduje se vliv množství a typu použitého redispergovatelného polymerního prášku na vlastnosti lepidel, především na deformovatelnost lepidel a jejich adhezi. V rámci zpracování této práce jsou v teoretické části stručně uvedeny základní údaje týkající se rozdělení keramických obkladových prvků a informace o lepidlech, dále pak je zpracovaná část týkající se polymerem modifikovaných lepidel a účinky polymerních přísad na jejich vlastnosti. Praktická část se věnuje primárně studiu adheze a flexibility polymerem modifikovaných lepidel a studiu mikrostruktury vybraných hmot.
Opravy kontaktních ploch součástí pomocí technologie studené kinetizace
Matiash, Dmytro ; Válka, Libor (oponent) ; Řehořek, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem dané práce bylo zhodnotit technologie studené kinetizace jako alternativní metody opravy kontaktních ploch součástí, zejména z vysokolegovaných manganových ocelí, zvolit vhodný systém materiálů a zanalyzovat vlastnosti a strukturu vyrobeného povlaku. V práce uvedeno ohled mechanizmu depozice studené kinetizace, popsaný vliv základních parametrů procesu na strukturu a vlastnosti kovových povlaků. Provedená analýza chemického složení, struktury, porozity, tvrdostí a pevnosti povlaku oceli AISI H13 na substrátu z vysokolegované manganové oceli. Také popsaná závislost struktury a vlastností daného povlaku na režimu tepelného zpracování.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části, práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Adheze a-SiOC:H vrstev na plošných substrátech
Lepcio, Petr ; Salyk, Ota (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou tenkých vrstev plazmových polymerů připravených metodou plazmochemické depozice z plynné fáze na plošných substrátech. Jako monomer byl použit tetravinylsilan. Byly připraveny dvě série vzorků. Vzorky první série byly připraveny při různých hodnotách efektivního výkonu z čistého tetravinylsilanu a vzorky druhé série byly připraveny z depoziční směsi tetravinylsilanu s různým obsahem kyslíku při stejném efektivním výkonu. Tloušťka vrstev byla stanovena spektroskopickou elipsometrií a chemická struktura infračervenou spektroskopií. Pro určení míry adheze byla použita vrypová zkouška, ze které byla stanovena kritická normálová síla selhání adheze vrstev. Podoba provedených vrypů byla získána pomocí mikroskopie atomárních sil (AFM). Ze získaných dat byla posouzena možnost zlepšení adheze změnou efektivního výkonu a obsahu kyslíku v depoziční směsi.
Optimalizace plazmatických povrchových úprav skleněných vláken
Širjovová, Veronika ; Knob, Antonín (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice povrchových úprav skleněných vláken nanáše-ných metodou plazmochemické depozice z plynné fáze za účelem přípravy funkční mezi-vrstvy zlepšující užitné vlastnosti polymerních kompozitů. Byl sledován vliv depozičních podmínek na smykovou pevnost výsledného kompozitu s ohledem na chemické složení nane-sené vrstvy. Tenké vrstvy byly deponovány na rovinné substráty a vláknovou výztuž za použití mono-meru tetravinylsilanu ve směsi s kyslíkem při vybraných výkonech plazmatického výboje. Chemické složení připraveného materiálu bylo analyzováno infračervenou spektroskopií, adheze vrstvy k rovinnému substrátu byla posuzována na základě výsledků vrypové zkoušky. Vložením upravených vláken do nenasycené polyesterové pryskyřice a následným vytvrze-ním byl připraven vzorek kompozitu, jenž byl podroben smykovému testu krátkých trámečků.
Analýza lepidel ve všeobecném strojírenství
Trhoň, Vojtěch ; Kovář, Petr (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou lepidel ve všeobecném strojírenství a je zaměřena na rozdělení lepidel dle vytvrzení a vhodnosti použití. Dále je zde charakterizováno příznivé a nepříznivé mechanické namáhání lepených spojů. Na konci této práce je vypracován technologický postup lepení bočnic tramvaje.
Experimentální výzkum pískování v kontaktu kola a kolejnice
Machatka, Martin ; Hruška, Marek (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum parametrů pískování za účelem zlepšení adheze v kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Pískování je aplikace pískovacího materiálu přímo do kontaktu kolo/kolejnice. Je to stále běžný, nejvíce účinný a tradiční způsob jak se vypořádat s problémem nízké adheze, která je způsobena především kontaminanty z okolního prostředí. Výzkum je důležitý pro lepší pochopení procesu pískování a zároveň poskytuje data, která jsou nezbytná pro jeho optimalizaci a zvýšení efektivity. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na nově vyvinutém dvoudiskovém zařízení. Je zkoumán vliv běžných kontaminantů na adhezi s uvážením různých provozních parametrů. Pro navýšení adheze v kontaminovaném kontaktu je použito odlišného množství aplikovaného písku při různém skluzu a valivé rychlosti. Výsledky ukazují, že existuje množství písku, od kterého nedochází k výraznému navýšení adheze. V této práci prezentované získané poznatky i výsledky budou použity pro optimalizaci pískovacího systému, který přispěje ke snížení nákladů spojených s pískováním a nízkou adhezí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 181 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.