Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Aktivní činnost ve smyslu pohybu jako jeden z faktorů ovlivňujících učení se cizímu jazyku
Ticháčková, Jana ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá shrnutím teoretických poznatků v procesu učení a vyučování na 2. stupni základní školy, role pohybu v tomto procesu a návrhem využití pohybových aktivit ve výuce cizího jazyka. Teoretická východiska byla ověřena prostřednictvím výzkumného šetření a pedagogického experimentu, který v dané výzkumné skupině prokázal pozitivní vliv pohybu na efektivitu vyučování. V souladu se shromážděnými informacemi vznikl soubor aktivit, jenž nabízí metodicko-didaktický popis různých činností a her vhodných pro využití pohybové aktivity v hodinách německého jazyka na 2. stupni základních škol. Tento soubor aktivit by měl sloužit jako inspirace pro učitele německého jazyka.
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Aktivní činnost ve smyslu pohybu jako jeden z faktorů ovlivňujících učení se cizímu jazyku
Ticháčková, Jana ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá shrnutím teoretických poznatků v procesu učení a vyučování na 2. stupni základní školy, role pohybu v tomto procesu a návrhem využití pohybových aktivit ve výuce cizího jazyka. Teoretická východiska byla ověřena prostřednictvím výzkumného šetření a pedagogického experimentu, který v dané výzkumné skupině prokázal pozitivní vliv pohybu na efektivitu vyučování. V souladu se shromážděnými informacemi vznikl soubor aktivit, jenž nabízí metodicko-didaktický popis různých činností a her vhodných pro využití pohybové aktivity v hodinách německého jazyka na 2. stupni základních škol. Tento soubor aktivit by měl sloužit jako inspirace pro učitele německého jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.