Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pozitiva a bariéry v komunikaci zdravotníka s pacientem
Honsová, Karolína ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Fajtlová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem pozitivních aspektů a bariér v komunikaci zdravotníka s pacientem. Literárně-přehledová část shrnuje poznatky o pozitivním působení vedoucím ke zlepšení pacientova fyzického i psychického stavu. Zvláštní důraz je kladen na empatii zdravotníka, komunikaci zaměřenou na pacienta, naslouchání a sdílené rozhodování, což jsou faktory zlepšující nejen reflexi pacienta, ale též klinické výsledky. Následně jsou mapována témata naděje a kompliance, které taktéž působí na léčebný proces. Dále jsou mapovány bariéry rušící efektivní komunikaci. Práce se rovněž zaměřuje na metody usnadňující překonávání bariér a posilování působení pozitivních aspektů v komunikaci. V dnešní době je poskytováno několik metod, kterými jsou tréninky komunikačních dovedností, specializační kurzy a bálintovské skupiny. V empirické části je předložen návrh výzkumného designu, který vychází z poznatků literárně-přehledové části. Návrh se zaměřuje na aplikaci komunikačního tréninku a jeho možné pozitivní působení na fyzický i psychický stav pacientů. Klíčová slova: Zdravotník, pacient, komunikace, komunikace zaměřená na pacienta, pozitivní aspekty, bariéry, komunikační trénink
Pozitiva a bariéry v komunikaci zdravotníka s pacientem
Honsová, Karolína ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Fajtlová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem pozitivních aspektů a bariér v komunikaci zdravotníka s pacientem. Literárně-přehledová část shrnuje poznatky o pozitivním působení vedoucím ke zlepšení pacientova fyzického i psychického stavu. Zvláštní důraz je kladen na empatii zdravotníka, komunikaci zaměřenou na pacienta, naslouchání a sdílené rozhodování, což jsou faktory zlepšující nejen reflexi pacienta, ale též klinické výsledky. Následně jsou mapována témata naděje a kompliance, které taktéž působí na léčebný proces. Dále jsou mapovány bariéry rušící efektivní komunikaci. Práce se rovněž zaměřuje na metody usnadňující překonávání bariér a posilování působení pozitivních aspektů v komunikaci. V dnešní době je poskytováno několik metod, kterými jsou tréninky komunikačních dovedností, specializační kurzy a bálintovské skupiny. V empirické části je předložen návrh výzkumného designu, který vychází z poznatků literárně-přehledové části. Návrh se zaměřuje na aplikaci komunikačního tréninku a jeho možné pozitivní působení na fyzický i psychický stav pacientů. Klíčová slova: Zdravotník, pacient, komunikace, komunikace zaměřená na pacienta, pozitivní aspekty, bariéry, komunikační trénink

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.