Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Wilson Harris's Mythic Vision in The Guyana Quartet
Nguyen, Mai Chi ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Poncarová, Petra Johana (oponent)
Tato práce se zabývá vizí Karibiku Wilsona Harrise ve světle procesů osídlování půdy, přivlastňování, genocidy a obchodování s otroky, které historicky upíraly lidskost místní populace. Práce se soustředí především na jeho první čtyři vydané romány - Palace of the Peacock (1960), The Far Journey of Oudin (1961), The Whole Armour (1962), a The Secret Ladder (1963), které byly později společně vydány jako The Guyana Quartet (1985) - přičemž současně také zohledňuje Harrisovy kritické eseje, zejména "The Amerindian Legacy" (1990). Tato diplomové práce začíná zasazením Wilsona Harrise do kontextu post- koloniálního myšlení a karibské literatury 20. století. Následně se zaměřuje na pozůstatky koloniálního dobývání, které se v uvedených čtyřech románech opakovaně objevují v podobě motivu pronásledování. Tato práce se snaží osvětlit Harrisovu reakci na cykly perzekuce, které jsou podle něj jednou příčinou stagnace Karibiku, skrze zkoumání přítomnosti jungiánského myšlení v Harrisově fikci a kritice, jakož i imanentní ontologie Karibiku tvořící základ jeho vize. Harrisova mytopoetická rekonceptualizace karibské identity v The Guyana Quartet navrhuje formu znovuzrození, která transformuje dialektiku mezi pronásledovatelem a pronásledovaným a současně překlenuje absenci historie v Karibiku. Předchozí...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.