Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformations of the Gothic Genre in the Context of Children´s Literature
RUCKI, Matyáš
Předmětem zkoumání bakalářské práce je proměna gotického žánru a jeho parodií v literatuře pro dětské čtenáře. Práce se v teoretické rovině zaměří na charakteristiku gotického žánru v průběhu staletí s ohledem na dynamiku gotických prvků v dílech dětské literatury a poté v interpretační rovině přejde k literární analýze textu románu pro dětské čtenáře The Graveyard Book současného britského autora Neila Gaimana. Práce si klade za cíl porovnání a literární analýzu textu The Graveyard Book s textem parodie gotického románu Oscara Wildea The Canterville Ghost a pokusí se zhodnotit přínos a oblibu gotického žánru v současné britské próze.
Proměny anglické "salonní" komedie
VOTRUBOVÁ, Markéta
Účelem této práce je historicko-srovnávací studie vývojových tendencí anglické komedie mravů od dob restaurace monarchie přes klasicismus, hry Wildeovy a Shawovy, až po konverzační komedie 20. století. Práce se zabývá vymezením žánru komedie, popisuje její vývoj od úplných počátků a její proměny během uplynulých staletí. Podstatnou částí jsou rozbory ilustrativních textů, které odhalují problematiku morálky a mravů, která v některých obdobích ztrácela a v jiných opět získávala na významu. Výběr konkrétních textů závisel na jejich dostupnosti a vhodnosti pro stanovené téma.
"Faces of the Victorian Double: Development of the Doppelganger in the British Literature of the Nineteenth Century"
Macura, Michal ; Beran, Zdeněk (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Odpověď na otázku, proč se doppelgänger, čili fenomén dvojnictví, těšil na sklonku devatenáctého století takové popularitě, je třeba hledat jednak v sociálním klimatu doby a jednak ve zrodu psychologie. První psychologové, a jejich předchůdci, vyznavači biomagnetismu, významně přispěli k formulaci teorií o potlačované složce osobnosti, podvědomí, a jejím komplikovaném vztahu k vědomí. Doppelgänger je téměř vždy spojený s potlačením některé složky osobnosti, obvykle v důsledku požadavků a očekávání ze strany společnosti. Doppelgänger je proto pevně svázán s prostředím, které mu dává vzniknout, odráží je a toto prostředí odráží jeho samotného. Doppelgänger není ani tolik literární postavou, jako spíše intenzivním dialektickým vztahem mezi dvěma složkami osobnosti. Doppelgänger může figurovat coby prostředek útěku před svědomím, které je samo o sobě společenským konstruktem. Jak Jekyll, tak Dorian jsou si plně vědomi příležitostí, které jim alter ego skýtá, a jsou díky němu s to ignorovat diktát veřejného mínění a dalších institucí (například právního systému), jejichž cílem je udržovat ve společnosti určitý stupeň konformity. Doppelgänger jim umožňuje realizovat podvědomé ambice. Doppelgänger je většinou, i když ne vždy, výtvorem, a proto je užitečné jej posuzovat i v kontextu díla a umělce. Práce zmiňuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.