Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výšivka a aktivismus v současném umění
Kosinová, Monika ; Vartecká, Anna (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá převážně tradiční feminní rukodělnou technikou vyšívání v kontextu aktivismu v současném umění. Kategorizuje vyšívání do vysokého umění jako je například malba nebo sochařství. Výšivku se snaží zkoumat z několika rovin. Porovnává historický vývoj tohoto textilního média s výšivkou v současném umění a hledá jejich proměny. Zabývá se společným vztahem této výtvarné techniky a vývojem aktivismu. Aktivismus objasní a zasadí do historických, sociokulturních a jiných kontextů. Zmiňuje výstavy a umělce zabývající se výšivkou a aktivismem v tuzemském prostředí, ale také se tato práce dotkne zahraniční tvorby. Analyzuje pojem craftivismus. Zkoumá, jakým způsobem a jak často jsou textilní materiály a rukodělné techniky implementovány do hodin výtvarné výchovy. Získané poznatky budou aplikovány v didaktické části. Praktická část se věnuje craftivismu, který se dostal do popředí ve 21. století. Skupina vytvářející umění craftivismu se snaží o propojení současné techniky vyšívání s aktivismem. Výhodou textilního materiálu je jeho rukodělné zpracování a jednoduchá dostupnost. Zkoumá, jakým způsobem se craftivismus proměňoval od svého...
Možnosti využití textilních materiálů v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ
DOLANOVÁ, Klára
Tématem diplomové práce jsou "Možnosti využití textilních materiálů v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ". Teoretická část je věnována historickému původu a vývoji textilií, přehledu textilních technik, jejich třídění a využití především s žáky na 1. stupni ZŠ. Zabývá se také projektovou metodou a pojetí, cíli a výstupními kompetencemi žáka 1. stupně školy v technické výchově podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části jsou navrženy textilní techniky, které jsou zpracovány do podoby originálních projektů výuky. Funkčnost projektů byla zjišťována pomocí dotazníků určených pro učitele na 1. stupni ZŠ. Některé z projektů byly realizované ve výuce v 2., 3. a 4. ročníku ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.