Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchovné styly a priority z perspektivy vietnamských rodičů žijících v České republice.
LISAC, Jiří
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku rodinné výchovy v kontextu názorů a zkušeností vietnamských rodičů. Shromažďuje pohledy na různá pojetí výchovy, na preference výchovných stylů a na priority v souvislosti s hodnotovým a kulturním světem vietnamské minority v České republice. V praktické části práce na bázi kvalitativní metodologie jsou zhodnoceny názory rodičů z prostředí vietnamské komunity na výchovu vlastních dětí. V příslušných kategoriích jsou identifikovány relevantní údaje vycházející z popisu volby výchovného stylu a pojmenování priorit, které tito informanti považují za podstatné ve výchově svých potomků.
Ověření platnosti Hofstedeho dimenzí na příkladu vietnamské kultury
Vacková, Adéla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Vietnamská menšina je třetí největší menšinou na území České republiky. S jejími členy se většina Čechů setkává téměř denně. Povědomí o jejich kultuře je ovšem malé. Možností, jak se dozvědět více o cizích kulturách, jsou různé kulturní výzkumy, mezi které patří i Kulturní dimenze Geerta Hofstedeho. Ty ovšem vznikaly převážně v 80. a 90. letech 20. století. Proto si tato diplomová práce klade za cíl ověřit jejich platnost, a to právě na příkladu vietnamské kultury. V rámci výzkumu jsou navíc porovnávány dvě skupiny respondentů - Vietnamci žijící ve Vietnamu a Vietnamci žijící v ČR. Cílem je ověřit, zda má na kulturu vliv dlouhodobý pobyt v cizím prostředí.
Vnímání a tolerance bolesti v kulturách
ČUTOVÁ, Jana
Pro diplomovou práci jsme si zvolili téma: {\clqq}Vnímání a tolerance bolesti v kulturách``. Zvolili jsme si ho proto, že kvůli globalizaci a migraci obyvatel sídlí v České republice kultury z celého světa. Rozhodli jsme se pro tři nejpočetnější kulturní skupiny v České republice a to jsou Češi, Romové a Vietnamci. Tyto kultury, i přes to, že žijí společně na jednom území, mají rozdílnou historii, různé zvyky a tradice a jinak přistupují i ke zdrví a nemoci. Vnímají bolest jinak, má pro ně odlišný význam a využívají odlišné způsoby tišení bolesti. Poznat blíže tyto kultury v oblasti bolesti a vystihnout rozdíly mezi Čechy, Romy a Vietnamci, je podstatou pro kvalitní profesionální a především multikulturní péči. Pro větší přehlednost a ucelenost jsme teoretickou část rozdělili na čtyři části. První část je věnována základním informacím o bolesti, její historii, faktorům, které ovlivňují vnímání bolesti a její léčbě. Další části jsou zaměřeny postupně na každou kulturu zvlášť. Zmiňujeme stručnou historii dané kultury, léčbu bolesti v minulosti a především projevy bolesti v dané kultuře, vnímání a toleranci bolesti. Pro empirickou část byly stanoveny tři cíle a pět hypotéz. Měli jsme zjistit a porovnat rozdíly v tišení bolesti v romské, vietnamské a české kultuře v domácím a v nemocničním prostředí. Dále jsme měli zjistit, zda určené kultury vnímají bolest jako součást života a posledním cílem bylo zjistit vliv bolesti na běžnou činnost vedoucí k zahájení aktivit pro tišení bolesti. Cíle vznikly na předpokladu, že příslušníci národnostních menšin v České republice, v této práci jsou to Romové a Vietnamci, upřednostňují nefarmakologické způsoby tišení bolesti před farmakologickými a také, že češi nevnímají bolest jako součást života na rozdíl od příslušníků národnostních menšin v České republice. Dalším předpokladem bylo, že věřící člověk snáší bolest lépe než nevěřící. A poslední dva předpoklady byly, že Romové mají nižší toleranci bolesti než Češi, a že Vietnamci mají vyšší toleranci bolesti než Češi. Výzkum byl realizován na vybraném vzorku zástupců všech tří kultur pomocí dotazníků. Na základě výsledků je možno říci, že byly cíle práce splněny, první dvě hypotézy nebyly potvrzeny a poslední tři hypotézy byly potvrzeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.