Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Common Pronunciation Mistakes among Spanish Speakers of English with the Focus on Vowels
Pýcha, Jaroslav ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zaměřuje na samohlásky a popisuje jejich artikulační, akustické a percepční charakteristiky. Následující kapitola se zabývá fonologickým popisem 2 určitých jazyků - angličtiny a španělštiny. Poté jsou porovnány vokalické systémy, fototaktické vzorce a ortografie samohlásek, které oba jazyky užívají. Na základě poznatků získaných z porovnání anglického a španělského jazyka bylo formulováno několik hypotéz týkajících se španělské výslovnosti angličtiny. Pravdivost hypotéz byla ověřena užitím experimentu, jehož náplní byla percepční analýza 15 nahrávek rodilých mluvčích španělštiny čtoucích autorem sestavený anglický text. Cílem experimentu bylo prokázat, že široká škála anglických samohlásek způsobuje španělským mluvčím problémy ve výslovnosti angličtiny, neboť jsou zvykána rozlišování pouze 5 vokálů. Sociálně-kulturní pozadí respondentů a jejich jazykové schopnosti byly brány v potaz při interpretaci získaných dat. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky experimentu, které potvrzují většinu formulovaných hypotéz.
Analýza zadání na utváření a procvičování fonetické gramotnosti ve vybraných učebních souborech
Limrová, Martina ; Konečný, Jakub (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá prostor, který je ve vybraných učebních souborech věnován práci s jevy zvukové stránky ruského jazyka, a to jak v rovině fonematické, tak i prozodické. Šetření podléhají učební soubory pro výuku ruštiny na druhém stupni ZŠ a SŠ. V teoretické části jsou představeny hlavní zásady didaktiky fonetiky, její cíle i význam pro dnešního žáka. Dále jsou vymezeny přístupy k výuce fonetiky a způsoby, jakými lze fonetiku vyučovat. Nakonec je pozornost věnována i problematice interferenčních jevů. Teoretická část práce poskytuje základ pro praktickou část diplomové práce. V praktické části práce je nejdříve poskytnuta charakteristika zkoumaných učebních souborů, na kterou navazují výsledky obsahové analýzy učebních souborů, přičemž výzkum se soustředí na kvantitu, tedy počet a frekvenci výskytu zadání na utváření fonetické gramotnosti, i na kvalitu daných zadání. Analýze jsou podrobeny učebnice a pracovní sešity zvolených učebních souborů, přičemž metodologicky vychází tato práce z již realizované analýzy vedoucího této diplomové práce. Výsledky analýzy jsou představeny v samotném závěru této části práce a jsou poskytnuty nejprve jednotlivě pro každý učební soubor, následně je představen výsledek porovnání učebních souborů s výsledky původního šetření.
Common Pronunciation Mistakes among Spanish Speakers of English with the Focus on Vowels
Pýcha, Jaroslav ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zaměřuje na samohlásky a popisuje jejich artikulační, akustické a percepční charakteristiky. Následující kapitola se zabývá fonologickým popisem 2 určitých jazyků - angličtiny a španělštiny. Poté jsou porovnány vokalické systémy, fototaktické vzorce a ortografie samohlásek, které oba jazyky užívají. Na základě poznatků získaných z porovnání anglického a španělského jazyka bylo formulováno několik hypotéz týkajících se španělské výslovnosti angličtiny. Pravdivost hypotéz byla ověřena užitím experimentu, jehož náplní byla percepční analýza 15 nahrávek rodilých mluvčích španělštiny čtoucích autorem sestavený anglický text. Cílem experimentu bylo prokázat, že široká škála anglických samohlásek způsobuje španělským mluvčím problémy ve výslovnosti angličtiny, neboť jsou zvykána rozlišování pouze 5 vokálů. Sociálně-kulturní pozadí respondentů a jejich jazykové schopnosti byly brány v potaz při interpretaci získaných dat. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky experimentu, které potvrzují většinu formulovaných hypotéz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.