Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 856 záznamů.  začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Má být život předáván výhradně v manželství?
BÁRTOVÁ, Petra
Práce se zabývá soudobým trendem plození potomstva mimo manželství. Popisuje dějinný vývoj pohledu křesťanské etiky na tuto problematiku a následně jej zrcadlí v současné české realitě. Poukazuje na fakt, že dnešní mladí Češi a Češky souhlasí s tím, že život má být předáván v manželství. Jedná se u nich pouze o obecně hlásaný postoj, který v konečném důsledku nezanedbatelná část z nich nenaplňuje. Z tohoto rozporu mezi hlásaným ideálem a žitou realitou nabízí bakalářská práce možná reálná východiska. Jedná se především o jí zdůrazňované působení na rozvoj prorodinných hodnot prostřednictvím výchovy, o potřebu změny sociálního systému - ten v současnosti zvýhodňuje nesezdané páry s dětmi před manželskými rodinami - a o požadavek svědectví manželů potvrzující výhody instituce manželství.
Ochrana mládeže na přelomu 19. a 20. století
MALÍKOVÁ, Hana
Práce se zabývá vývojem ochrany mládeže na přelomu 19. a 20. století se zaměřením na vznik a organizaci volnočasových aktivit pro mládež. V obsahu se zaměřuji na chudou, zanedbávanou, opuštěnou a živnostenskou mládež. V první kapitole porovnávám používání pojmu {\clqq}ochrana mládeže`` v minulosti a současnosti. Druhá kapitola se zabývá vývojem ochrany mládeže v českých a sousedních zemích, činností České zemské komise pro ochranu dětí a mládeže, legislativou a stručným popisem studií Jana Dvořáka, které jsem používala při psaní práce. Ve třetí kapitole jsou uvedeny prostředky ochrany mládeže.
Rodinná výchova a volný čas
HANÁKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Rodinná výchova a volný čas? se zabývá problematikou volného času u předškolních dětí v souvislosti s rodinnou výchovou. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku předškolního dítěte, zabývá se významem rodiny, její funkcí a výchovou. Zamýšlí se nad volným časem z hlediska výchovného působení. Praktická část pomocí dotazníkové metody zjišťuje, jakým způsobem se jednotliví členové rodiny podílí na výchově a jaké volnočasové aktivity se předškolnímu dítěti nabízí.
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.
Domácí násilí z pohledu adolescenta
BURIANOVÁ, Jana
Domácí násilí z pohledu adolescenta Domácí násilí považuji za jedno z nejkrutějších zacházení člověka k člověku, především proto, že se děje mezi blízkými osobami. Je děsivé, že tam, kde se má člověk cítit nejbezpečněji, dochází k ubližování a násilí. Domácí násilí se děje kdekoliv, bez ohledu na sociální status, vzdělání, věk, pohlaví, atd. Tuto práci jsem zaměřila na adolescenty, protože mě zajímá, jaké informace, názory a zájem mají o problematiku domácího násilí. Dále jsem se část práce zaměřila na názor adolescentů na tělesné tresty v rámci výchovy. Tresty ve výchově se stávají stále více diskutovaným tématem a existuje na ně mnoho rozdílných názorů. Teoretická část práce byla zaměřena na podstatné informace související s domácím násilím a výchovou. Hlavním cílem práce bylo zmapovat informovanost adolescentů o problematice domácího násilí, dílčím cílem bylo zjistit názor adolescentů na tělesné tresty ve výchově. Současně práce ověřovala dvě předem stanovené hypotézy. Metodou zvolenou pro ověření hypotéz bylo dotazování pomocí techniky dotazníků. Ty byly určeny adolescentům ve věku 17 až 20 let, kteří studují v kraji Vysočina. Výzkumný soubor pro sběr dat z dotazníku je tvořen celkem 168 respondenty. Hypotéza 1 předpokládala, že dívky vykazují vyšší znalosti o problematice domácího násilí než chlapci. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 2 předpokládala, že adolescenti nesouhlasí s fyzickými tresty ve výchově. Hypotéza 2 nebyla potvrzena. Respondenti z velké části s tělesnými tresty souhlasí, pokud se jedná o tresty přiměřené (např. pohlavek) nebo zasloužené. Bakalářská práce nabízí aktuální údaje o domácím násilí, o informovanosti a názorech adolescentů. Poukazuje na to, kde je potřeba zvýšit informovanost dospívajících o problematice domácího násilí. Práce může být k užitku odborné i laické veřejnosti, která se zajímá o domácí násilí a může být základem pro další studie nebo výzkumy v této oblasti.
Právní úprava sociálně-právní ochrany dětí a problémy spojené s její aplikací
KADLEC, David
Právní úprava sociálně právní ochrany dětí poskytuje nástroje a právní oporu k tomu, aby mohla být dítěti zajištěna odpovídající péče v situacích, kdy je ohrožen příznivý vývoj a život dítěte. Tato bakalářská práce se zabývá prací kurátora pro mládež, který jako sociální pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí takovou právní úpravu v praxi aplikuje. Cílem této práce bylo poukázat na problémy spojené s aplikací současné právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí a navrhnout východiska či řešení těchto problémů. Zkoumaný soubor byl omezen na skupinu dětí s výchovnými problémy. Metodika výzkumu byla založena na metodách a technikách kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza záznamů spisové dokumentace dětí s výchovnými problémy představovala hlavní techniku, která byla posléze doplněna o techniku nestandardního rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě případových studií doplněných o rozhovor. Případové studie společně s rozhovory potvrdily, že platnou právní úpravu socálně-právní ochrany dětí, lze aplikovat na široké spektrum situací. Z diskuze potom vyplynulo, že aplikace právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí se potýká zejména s problémy plynoucími z nejednotnosti v postupech mezi jednotlivými institucemi, které zajišťují sociálně-právní ochranu dětí. Efektivita práce kurátora pro mládež se v důsledku těchto problémů snižuje. Určitým východiskem pro řešení těchto problémů by bylo vytvoření koncepce, která by určovala jednotné postupy všech zúčastněných institucí, nebo zřízení státní instituce, která by tyto postupy koordinovala.
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.
Výchovou k opravdovému lidství: Důležitost rodiny pro utváření charakteru člověka
STIFTEROVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá utvářením lidské osobnosti a jejího charakteru, zejména v průběhu dětství, a faktory, které tento vývoj provázejí a ovlivňují.
Alimentární infekce a intoxikace v okrese České Budějovice
PRAŽMOVÁ, Zuzana
Výskyt alimentárních nákaz souvisí s životní úrovní a životním stylem populace. Přestože by se zdálo, že v dnešní době je hygiena a zdravotní výchova na vysoké úrovni, každoročně se i v České republice setkáváme s výskytem alimentárních nákaz. Bakalářské práce ve své teoretické části shrnuje pomocí dostupné literatury základní informace o problematice alimentárních onemocnění. Je zaměřena na rozdělení alimentárních nákaz a jejich stručnou charakteristiku. Popisuje základní pravidla prevence alimentárních nákaz, jež byla Světovou zdravotnickou organizací shrnuta do tzv. 5 klíčů. Cílem praktické části je zjistit informovanost spotřebitelů v okrese České Budějovice a zásadách bezpečného zacházení s potravinami a dále zjistit jaké je povědomí veřejnosti o rizicích infekce při nesprávném zacházení s nimi. K dosažení výzkumného cíle byly stanoveny 3 hypotézy. Byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu - technika dotazníku. Výzkum probíhal v okrese České Budějovice a výzkumný soubor byl tvořen náhodně vybranými respondenty a to z řad laické veřejnosti a z řad studentů ZSF. Souhrn zahrnoval celkem 300 respondentů. Na základě získaných a statisticky vyhodnocených dat byly všechny hypotézy potvrzeny. Výsledky výzkumu však prokázaly, že znalosti zásad bezpečného zacházení s potravinami a informovanost o alimentárních nákazách nejsou u obyvatel okresu České Budějovice na uspokojivé úrovni. Bakalářská práce může sloužit jako podpora při zdravotní výchově obyvatelstva ze strany orgánů státní správy, dále může být využita i jako studijní materiál pro studenty i širokou veřejnost.
Edukace těhotných žen s gestačním diabetes mellitus
NEČINOVÁ, Jaroslava
První teoretická část práce se zabývá problematikou nemoci gestačního diabetes mellitus z pohledu sociologie a medicíny. Druhá část teorie obsahuje charakteristiku edukace a edukační proces u těhotných žen v jednotlivých fázích gravidity, v době porodní a poporodní. Empirická část práce, která je založena na kvantitativním výzkumu a anonymním dotazníkovém šetření, prověřuje podle daných hypotéz kvalitu vědomostí a formu současné edukace respondentek v souvislosti s onemocněním, poskytuje informace o jejich věkovém složení, životním stylu a úrovni kompenzace gestačního diabetu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 856 záznamů.   začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.