Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ctnosti a hodnoty výbava komunitních pracovníků v sociálně vyloučených lokalitách.
VOMLELOVÁ, Aneta
Cílem mé diplomové práce je reflektovat lidskou praxi profese komunitního pracovníka v sociálně vyloučených lokalitách, reprezentovanou příklady z praxe a zkušenostmi komunitních pracovníků dvou sociálně vyloučených lokalit, v hlubším filosoficko-etickém kontextu. Tím nejdůležitějším faktorem v komunitní práci je člověk komunitní pracovník. To co pracovníci společně identifikují jako nutný předpoklad úspěchu je kromě znalosti metodologie komunitní práce, především jeho osobní zralost, pěstování kvalit a hodnotová zakotvenost. Práce je členěna do tří kapitol, které sledují linii zasazení teoretického dějinně filosofického pohledu do konkrétní praxe komunitního pracovníka v sociálně vyloučené lokalitě. První kapitola představuje určitý vhled do teorie etiky ctností od starověku po současnost, spolu s pojmovým vymezením ctnosti, rozborem kardinálních a teologických ctností a pojednáním o tom, jak (se) ctnostem učíme. Druhá kapitola pojednává o etice hodnot. Pokouší se odpovědět na otázku, co je jejich prazákladem, jaká hodnota stojí nad všemi, kudy vede cesta ke smyslu hodnot, potažmo existence člověka, jaké je pojmové zakotvení hodnoty a reflektuje také hodnoty, které jsou utvářeny sociálním vyloučením. V závěru se pak pokouším nahlédnout etickou praxi komunitního pracovníka v sociálně vyloučené lokalitě především prostřednictvím formulovaného etického dilematu a jeho rozborem.
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.