Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chodíme na dobré filmy? Vliv diváckých hodnocení na návštěvnost a tržby českých filmů
Žofčák, Jakub ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce na základě regresní analýzy dat 314 českých filmů z období let 2003--2013 zkoumá hypotézu o existenci pozitivního vztahu mezi úspěšností těchto filmů (měřenou pomocí návštěvnosti a tržeb) a diváckým hodnocením uživatelů Česko-Slovenské filmové databáze. Tato hypotéza je na základě sestaveného modelu potvrzena -- jednoprocentní zvýšení uživatelského hodnocení souvisí se zvýšením návštěvnosti o 1,45 % a tržeb o 1,39 %. Jsou rovněž prokázány podobné souvislosti s vysvětlovanými proměnnými a dalšími faktory -- jako významné se prokázaly oblíbené herečky (avšak nikoliv oblíbení herci), oblíbení režiséři, ceny Českého lva a určité žánry (akční filmy, pohádky a komedie). Přínos této práce spočívá nejen v aplikaci zvolené metody na české prostředí, ale rovněž na prokázání a ekonomické vysvětlení pozitivních vztahů určitých specifických proměnných v kontextu českého filmu. Jednou z těchto specifických proměnných, jejíž asociaci s návštěvností a tržbami tato práce interpretuje, je tvorba režiséra Zdenka Trošky.
Uživatelské hodnocení a jeho vliv na ochotu ke koupi v online prostředí
Kovářová, Veronika ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je definovat vliv recenzí na potenciální zákazníky v online prostředí. Definovat druhy recenzí, které by spotřebitele v kupním rozhodovacím procesu ovlivnili pozitivně, a které naopak pro potenciální zákazníky odpovídající hodnotu nemají. Recenze budou porovnány nejen z pohledu strukturovanosti respektive nestrukturovanosti, ale také z obsahové části publikovaného textu: jeho formy, délky, odbornosti a jazykové kvality. K zjištění výše uvedeného bude využita kontaktní metoda kvalitativního výzkumu v podobě osobního interwiev s dobrovolnými respondenty, kteří budou osloveni pomocí sociální sítě. Cílem výzkumu nebude pouze zjistit, jaké recenze mají největší vypovídající hodnotu pro uživatele, ale také definovat, jakou formu vyjádření recenzenti preferují a jak zajistit, aby spotřebitele psali hodnotné a kvalitní recenze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.