Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění řeči u dětí předškolního věku
Kolhamrová, Patricie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou problematikou porozumění řeči u dětí předškolního věku, konkrétně jejím vývojem, terapií a zejména diagnostikou. Na základě nedostatku diagnostických materiálů k vyšetření porozumění řeči, sluchové paměti a sluchové pozornosti byl vytvořen test Rozumění řeči (V.K.) ve třech variantách pro děti od 4 do 7 let. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku a vývojem komunikačních schopností, zejména lexikálně-sémantické roviny a možností rozvoje porozumění řeči a sluchové percepce. V závěru teoretické části jsou zpracovány aspekty (diagnózy), u kterých byl posuzován vliv na porozumění řeči. Empirická část ukazuje praktické využití testu Rozumění řeči (V.K.) ve třech variantách u celkem 302 dětí a porovnává hlediska ovlivňující potíže v porozumění řeči. Prostřednictvím analýzy sběru dat bylo dokázáno, že většina dětí má alespoň mírné potíže v porozumění řeči, sluchové paměti a sluchové pozornosti. Větší potíže vykazovali chlapci a děti s bilingvální výchovou. Vliv nesprávné artikulace na potíže v porozumění řeči nebyl prokázán. Porozumění řeči, sluchová paměť a pozornost jsou velmi důležitými oblastmi ovlivňujícími výkony dětí v běžných činnostech, a proto by aktivity pro jejich rozvoj měly být samozřejmou součástí předškolní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.