Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulation anlysis of turbocharger vibrations
Valo, Lukáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
The master thesis deals with computational modeling of a turbocharger vibrations and and assessment of influnce of passive dynamic vibration absorber on vibrations of actuator bracket. The use of dynamic vibration absorber was summarized in the research study. The analysis were performed using finite element method in ANSYS. Several computational models of turbocharger were created with different ways of modeling bolted joints between turbocharger parts. Modal analysis of each model was performed and the results were compared. For the selected model, the response to the kinematic excitation from the internal combustion engine for two load conditions was calculated using harmonic analysis. A simple model of vibration dynamic absorber was applied to the turbocharger model with reduced degrees of freedom and its influnce on vibrations of actuator bracket was investigated. Significant decrease of the maximum acceleration amplitude was achieved in a given frequency range when absorber parameters were optimized.
Modelování tlumících zařízení v interakci s konstrukcí
Kalina, Martin ; Lehký, David (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo vytvoření modelu tlumících zařízení a pozorování jejích chování při spolupůsobení s konstrukcí. Nejprve byla konstrukce pomocí Java aplikace FyDiK2D samostatně namodelována jako jednostupňová soustava. Model konstrukce má podobu vysoké, tenké tyče plného kruhového průřezu. Spodní část byla vetknuta do podloží. Na konstrukci došlo k ověření správné funkčnosti modelu porovnáním analytického a numerického řešení. Pro vystižení přesnějšího chování byla konstrukce převedena na vícestupňový model. Následně byl na ní aplikován kyvadlový tlumič a zjistila se výchylka nejvyšší bodu vícestupňové soustavy. Poté byl kyvadlový tlumič nahrazen tlumičem vozíkovým. Porovnáním výchylek od obou tlumičů se zjistilo, který tlumič je pro vícestupňovou soustavu efektivnější.
Vibration energy harvester as a tuned mass damper
Novák, David ; Machů, Zdeněk (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
This bachelor thesis it's about vibration energy harvester as a tuned mass damper the design of a vibration generator as a dynamic vibration damper.The work contains a research part, which examines the methods of damping mechanical systems and the influence of the vibrating generator on the vibrating base. Based on this knowledge, equations of motion were derived for the design of the model in the SIMULINK program, where we optimized the parameters for maximizing the obtained electrical power and maximizing the damping effect.
Dynamická analýza mostních konstrukcí
Prokš, Tomáš ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dynamickou analýzou zavěšené ocelové lávky pro pěší. Byla studována dynamická odezva kmitání konstrukce na zatížení, vyvolané pohybem chodců. Odezva konstrukce na toto zatížení překročila dovolené limity. Z toho důvodu byl zkoumán vliv omezovače kmitání s laděnou přídavnou hmotou. K výpočtu pohybových rovnic, jedno a dvoustupňového modelu, byl použit program MATLAB a výsledky byly porovnány s numerickým modelem v programovém systému ANSYS.
Analýza dynamického chování štíhlých konstrukcí a návrh zařízení na omezení vibrací
Hanzlík, Tomáš ; Krejsa,, Martin (oponent) ; prof. Ing. Alois Materna, CSc., MBA (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním buzení konstrukce chodci a získáním odpovídající dynamické odezvy konstrukce. Trend moderních štíhlých konstrukcí klade vyšší důraz na výstižnost modelování dynamického buzení chodci, které je však obtížné z důvodu inteligentního chování chodců a biologické podstaty modelovaného chodce. První část práce se zabývá tradičními modely buzení chodci, založenými na aplikaci silového působení chodců na model konstrukce. Modely jsou zkoumány na konkrétní štíhlé lávce pro mnoho různých variant buzení s cílem prozkoumat specifika aplikace silového buzení a výpočtu odezvy konstrukce. V druhé části práce jsou vyvíjeny biomechanické modely chodce, zahrnující setrvačné síly, pro výpočet interakce chodce s konstrukcí. Parametrické studie prováděné na zjednodušených modelech konstrukcí zkoumají vliv návrhových parametrů biomechanických modelů na dynamickou odezvu. Cílem je získat výstižnější model systému chodec-konstrukce pro zpřesnění návrhu konstrukcí. V části práci je zkoumán také návrh dynamického pohlcovače kmitání pro omezení vibrací vyvolaných chodci. Dynamickému pohlcovači kmitání jsou věnovány parametrické studie, které se zabývají vlivem návrhových parametrů pohlcovače na účinnost a konstrukční požadavky zařízení. Cílem je prozkoumat návrhové parametry a jejich vliv na efektivní a ekonomický návrh zařízení. V práci byly vyvinuty dva biomechanické modely, jednoduchý biomechanický model s jedním svislým stupněm volnosti a bipedální model člověka při chůzi. Modely prokázaly určitou míru interakce při buzení lehkých lávek jedním člověkem. Bipedální model pak také vnesl částečný vhled do mechaniky chůze a příčin kontaktních sil chodce.
Návrh dynamického tlumiče vibrací
Hilšer, Pavel ; Musil, Filip (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
První část bakalářské práce se zabývá kmitáním, základními veličinami, jeho tlumením a metodami modelování dynamiky. V druhé části je rozebrána problematika dynamických tlumičů a vysvětlen jejich princip. Poté je v simulačním prostředí Matlab a Simulink vytvořen model dynamického tlumiče pro danou sestavu. Hodnoty jsou porovnány s hodnotami, které jsme získali metodou konečných prvků. Následně je sestava realizovaná i ve skutečnosti a jsou porovnány vypočítané hodnoty s hodnotami, které byly naměřeny pomocí akcelerometru a modálního kladívka.
Analýza dynamického chování štíhlé mostní konstrukce a návrh zařízení na omezení vibrací
Řehová, Jana ; Hradil, Petr (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dynamickou analýzou lávky pro pěší. Výpočtový model lávky byl vytvořen v programu ANSYS. Model byl zatížen působením větru v příčném a podélném směru. Dále byl buzen pohybem chodců ve svislém směru. Následně, v důsledku nevyhovujícím kritériím na buzení chodci, bylo navrhnuto zařízení ke snížení vibrací. Návrhem bylo docíleno snížení vibracíí lávky na přijatelné hodnoty, což bylo ukázáno v analýzách modelu.
Analýza dynamického tlumiče vibrací
Jurečka, Martin ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Komplexní mechanické struktury jsou velice často vystavovány vlivům, které v nich mohou vybudit nadměrné vibrace, ty pak mohou omezit schopnost plnit jejich funkci, případně ovlivnit bezpečnost při provozu. K zamezení těchto vibrací se velice často využívají dynamické tlumiče vibrací, na které je zaměřena tato bakalářská práce. První část práce je zaměřena na rešerši principu dynamického tlumiče vibrací a jeho využití v inženýrské praxi, v druhé části jsou pak získané poznatky využity k tvorbě výpočtového modelu zvolené mechanické soustavy a implementaci vhodně navrženého dynamického tlumiče vibrací pro zatlumení nežádoucích vibrací. Součástí práce je také sestavení přípravku využitelného ve výuce, který bude demonstrovat jeho funkci.
Vibration energy harvester as a tuned mass damper
Novák, David ; Machů, Zdeněk (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
This bachelor thesis it's about vibration energy harvester as a tuned mass damper the design of a vibration generator as a dynamic vibration damper.The work contains a research part, which examines the methods of damping mechanical systems and the influence of the vibrating generator on the vibrating base. Based on this knowledge, equations of motion were derived for the design of the model in the SIMULINK program, where we optimized the parameters for maximizing the obtained electrical power and maximizing the damping effect.
Analýza dynamického chování štíhlé mostní konstrukce a návrh zařízení na omezení vibrací
Řehová, Jana ; Hradil, Petr (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dynamickou analýzou lávky pro pěší. Výpočtový model lávky byl vytvořen v programu ANSYS. Model byl zatížen působením větru v příčném a podélném směru. Dále byl buzen pohybem chodců ve svislém směru. Následně, v důsledku nevyhovujícím kritériím na buzení chodci, bylo navrhnuto zařízení ke snížení vibrací. Návrhem bylo docíleno snížení vibracíí lávky na přijatelné hodnoty, což bylo ukázáno v analýzách modelu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.